Jak informuje Radio Gdańsk, Marek Gróbarczyk – minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zapowiedział wczoraj w Tczewie budowę w tym mieście portu rzecznego. – Użeglownienie polskich rzek jest priorytetem dla rządu Prawa i Sprawiedliwości – mówił we wtorek minister.
– W tym roku wszystkie polskie porty przekroczą łączny przeładunek 100 mln ton. Największy udział, bo aż 50 mln, będzie miał w tym Gdańsk. W kolejnych latach liczby będą rosnąć. Aby Trójmiasto mogło komunikacyjnie normalnie funkcjonować, natychmiast musimy budować centra logistyczne, które będą zajmować się przeładunkiem – mówił minister Gróbarczyk.
Minister dodał, że dzięki autostradzie, dobremu połączeniu kolejowemu i drodze wodnej, to miasto jest idealnym miejscem na inwestycję, która miałaby się zająć przeładunkiem zarówno kontenerów, jak i ładunków sypkich. Jego prawdopodobna lokalizacja to rejon obecnego basenu portowego wykorzystywanego niegdyś przez stocznię rzeczną.
Jak czytamy na stronie Radia Gdańsk, inwestycją jest zainteresowany Port Gdańsk, który zlecił już opracowanie studium wykonalności użeglownienia rzeki. Dokument ma być gotowy na przełomie 2019 i 2020 roku.
AL, Radio Gdańsk
1. Obietnice i plany były i będą zawsze bo na tym polega zarządzanie państwem przez rząd
2. Tczew musi mieć najpierw dobre drogi, infrastrukturę drogową itd a potem zając się planowaniem jakiegoś portu
3. Jeśli coś ma przypłynąć do Tczewa z południa Polski to ta "rzeka" musi być zdolna pomieścić min 2 statki mijające siebie, czyli minimum 50-60 m szerokości na całym odcinku lub użycie tzw, zatoczek jak np u sąsiadów na zachodzie.
4. przebudowa lub budowa całkiem nowych mostów nad całą Wisłą, zwiększenie prześwitu lustro wody - przęsło mostu
6. Tego nie da się zrobić w 5 lat ani w 10, także to nie na nasze czasy a wyzwanie dla nowego pokolenia które pewnie sie złapie za głowe co sie w tym kraju odpierdala....
7. Trzeba mieć czym transportować te towary na rzece, trzeba stoczni rzecznych które będą produkowały te barki, pchacze i holowniki i mini kontenerowce a nie jakieś dziwne zagrania prowadzić ze stoczniami w Szczecinie czy Trojmieście.
8. Prosze was wszystkich, idzie na dobry obiad i dajcie sobie spokój narazie z tym portem w Tczewie
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.