Nova Star, prom wyczarterowany przez Polską Żeglugę Bałtycką, dzisiaj o godz. 18 wypłynął z Terminalu Promowego Westerplatte w Gdańsku w swój pierwszy rejs na trasie Gdańsk-Nynäshamn.
Prom Nova Star zbudowano w 2011 roku jako Norman Leader w stoczni ST Marine (Singapore Technologies Marine Ltd.) z Singapuru. Jednostka liczy 161 m długości, 25.6 m szerokości i 6.2 m zanurzenia. Osiąga prędkość 21 węzłów, a jej pojemność ładunkowa dla samochodów ciężarowych wynosi 1575 m, zaś dla samochodów osobowych - 1215 m, co daje łącznie 2790 m.
Statek jeszcze do niedawna pływał na trasie Tanger (Maroko) - Algeciras (Hiszpania) przez Cieśninę Gibraltarską. Obecnie, przez okres dwóch lat, z opcją kupna przez PŻB po zakończeniu okresu umowy czarterowej, ma obsługiwać bałtycką linię Gdańsk-Nynäshamn, stanowiąc uzupełnienie użytkowanego już na tej linii promu Wawel.
Przypomnijmy, że prom Nova Star wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA w marcu br., w której przeszedł gruntowny remont na zlecenie armatora z Singapuru. Po jego zakończeniu i wypłynięciu ze stoczni przez kilka kolejnych tygodni jednostka cumowała przy nabrzeżu promowym Polferries.
AL
Fot.: czytelnik Portalu Morskiego
Śliczny i nowoczesny prom na tę trasę.
Całej Załodze pomyślności!!!
Tak PŻB Polferries przeprowadziło audyt techniczny przed wyczarterowaniem, że doprowadzali statek do porządku przez ponad 5 miesięcy a wejście na trasę przesuwano 9 razy. KOMAEDIA W POLSKIM WYDANIU!
Tu mają do wyboru albo podgryzać Stenę (np. uruchomić Gdańsk - Karlshamn) albo "pribaltki" (Gdańsk - Tallin/Kłajpeda) albo Finlandia (Gdańsk - Turku/Helsinki). Wszystko na ro-ro, ewentualnie ro-pax.
Stan po odbiorze był dużo gorszy niż zakładano.
Coś jednak musiało być skoro klasyfikator nie chciał wydać pozwolenia na dopuszczenie do żeglugi...
W sensie kołysze podobno mega!!!!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.