Żegluga

Płock planuje budowę na peryferiach miasta przystani cumowniczej, zlokalizowanej u ujścia do Wisły rzeki Rosicy. To projekt zgłoszony w 2017 r. do płockiego Budżetu Obywatelskiego. Obecnie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Jak poinformował płocki Urząd Miasta, celem planowanego przedsięwzięcia jest "zagospodarowanie obszaru rekreacyjno-turystycznego" w Borowiczkach, dzielnicy położonej na prawym brzegu Wisły.

Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dla zadania "Budowa przystani cumowniczej przy ujściu rzeki Rosicy" wyznaczono do 7 września. Inwestycja położona będzie w granicach Obszaru Natura 2000, określanej jako Dolina Środkowej Wisły. Teren ten znajduje się między korytem rzeki a wałem przeciwpowodziowym.

Według płockiego Urzędu Miasta, ogłoszone postępowanie obejmuje m.in. wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego budowy przystani cumowniczej, ograniczonej akwenem o długości 70 x 110 metrów i głębokości do 1,8 metra, ze slipem o szerokości 5 metrów, a także wykonanie projektu umocnień skarp i obwałowań.

W dokumentacji powinien znaleźć się również projekt pomostów pływających, które połączone będą z brzegiem trapami o tej samej konstrukcji, drewniano-metalowej oraz projekt punktów ratunkowych wyposażonych w koło, rzutkę i bosak, po 1 na każdym pomoście. Opracowanie musi zawierać też plan oznakowania przystani znakami żeglugowymi.

Projekt budowy przystani cumowniczej w Płocku u ujścia do Wisły rzeki Rosicy, zgłoszony do poprzedniej, szóstej edycji Budżetu Obywatelskiego, zakłada, iż obiekt ma być przeznaczony dla ok. 80 łodzi motorowo-żaglowych i posiadać ma trzy pływające pomosty oraz parking na ok. 30 samochodów.

Teren planowanej inwestycji położony jest w rejonie, gdzie rozpoczyna się Zbiornik Włocławski, rozciągający się na Wiśle od Płocka (Mazowieckie) do Włocławka (Kujawsko-pomorskie). To największy sztuczny akwen w Polsce. Ma długość 58 km i szerokość od 1,2 do 2 km. Powstał pod koniec lat 60. XX wieku w związku z budową włocławskiej tamy i elektrowni.

autor: Michał Budkiewicz

+5 Zadowoleni?
Tylko głupiec może być zadowolony kiedy wycinają i przeganiają naturę chcąc być bliżej... Natury.. Hipikryzja!
26 styczeń 2021 : 06:48 Joanna S.. | Zgłoś
+6 -
To wyjątkowo szkodliwy i nie potrzebny projekt. Tren jest zbyt cenny przyrodniczo aby budować tam port jachtowy. Cała sprawa jest bardzo mocno kontrowersyjna i powinna skończyć się na planach dla dobra nas wszystkich. Zgadzam się w 100 % z ww. komentarzem.
26 styczeń 2021 : 07:04 MN | Zgłoś
+7 Druga strona medalu
Po pierwsze będzie beton, po drugie naruszony zostaje ekosystem, po trzecie ludzie w Płocku są przeciwni.
W mieście Orlenu i betonu kolejna inwestycja:/
26 styczeń 2021 : 07:10 Cała prawda | Zgłoś
+5 chora inwestycja dramat dla ptakow
Przystań w tym miejscu ?! Dramat dla ptaków.!! A jest to obszar ptasi Natura 2000 i w raporcie pisanym na potrzeby miasta w zaleceniach zakazach praktycznie zakazuje się całkowicie włączania silników ze względu na ptaki przybijania łodziami całym rokiem do stałej wyspy I do tworzących się piaszczystych i poruszania się w ich pobliżu. Teraz wyobraźcie sobie te 80 łodzi i czy w ogóle będzie jakiś nadzór??? Chora szkodliwa inwestycja dla przyrody więc i dla nas..
26 styczeń 2021 : 08:10 anna ciecierska | Zgłoś
+4 Dla Drzew
Jesteśmy oburzeni, zbulwersowani takim postępowaniem władz miasta Płocka. Na wspomnianym terenie, które jest siedliskiem dzikich zwierząt w tym chronionych , zatwierdzono projekt pozwalający na wycięcie kilkudziesięciu dorosłych drzew, powodujący likwidację siedlisk ptactwu w Tym gatunków objętych ochroną czynną!
26 styczeń 2021 : 10:01 Plock | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter