Polska Żegluga Morska udostępnia na swoich statkach handlowych kabiny dla pasażerów. Działalność pasażerska prowadzona jest głównie w oparciu o stały kontrakt przewozowy stali z IJmuiden w Holandii na Wielkie Jeziora Amerykańskie. W zakresie tej relacji armator współpracuje z londyńskim biurem podróży Cruise People, które specjalizuje się w takiej działalności.
W czasie sezonu, czyli od kwietnia do listopada, na wspomnianej trasie pływają 1-2 statki PŻM miesięcznie. Podróż jest bardzo atrakcyjna: stosunkowo krótki przelot atlantycki, a później niezwykle interesujący rejs Rzeką Św. Wawrzyńca i wreszcie same Wielkie Jeziora z ich malowniczymi krajobrazami.
Stawki są bardzo zróżnicowane i zależą od standardu kabiny i portu wyładunkowego. Np. rejs z IJmuiden do Cleveland w USA (12-14 dni) kosztuje 1640 dolarów (koja w kabinie pojedynczej). Dla bardziej wytrwałych podróżników proponowany jest rejs okrężny, trwający w zależności od portów wyładunku, od 45 do 70 dni (IJmuiden, Atlantyk, Rzeka Św. Wawrzyńca, opłynięcie wszystkich portów Wielkich Jezior i powrót do IJmuiden, np. przez Morze Śródziemne czy Północną Afrykę) w cenie 6300 dolarów (koja w kabinie pojedynczej). Opłaty obejmują zakwaterowanie, wszystkie posiłki oraz ubezpieczenie w przypadku zmiany trasy podróży statku.
Wymagane dokumenty to zaświadczenie lekarskie potwierdzające możliwość przewozu pasażera, stosowne ubezpieczenie i podpisanie armatorskiego listu przewozowego.
Od czasu do czasu zgłaszają się również osoby z Polski pragnące przepłynąć się statkami PŻM także w innych relacjach, w obszarze całego globu. To propozycja dla odważnych podróżników, ponieważ są to rejsy trampowe, a więc nigdy nie wiadomo, jaki będzie kolejny port podróży. Może to być Europa, ale równie dobrze np. Australia. W takim przypadku proponuje się pasażerowi stawkę 50 dolarów za każdy dzień spędzony na statku.
Kontakt dla osób zainteresowanych na stronie armatora >>>
rel (Polska Żegluga Morska)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.