Już w 2020 roku wejdzie rozporządzenie określające dopuszczalny limit 0,5 proc. dla siarki w paliwach okrętowych. Wywiera to presję na armatorów, którzy coraz częściej muszą wybierać innowacyjne, przyjazne dla środowiska rozwiązania. Jedno z największych europejskich przedsiębiorstw zajmujących się morskim transportem kontenerowym złożyło właśnie zamówienie na Wärtsilä Hybrid System, tzw. płuczki spalin o łącznej wartości 170 mln euro.
W oficjalnym komunikacie firmy Wärtsilä nie ujawniono nazwy klienta, ale według serwisu informacyjnego Shipping Watch jest nim szwajcarsko-włoski MSC, a kontrakt ma dotyczyć instalacji płuczek na statkach istniejących (retrofitting).
Rozporządzenie IMO, które wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku, stwarza nowe warunki dla podmiotów działających w sektorze morskim, zapewniających rozwiązania nisko-emisyjne i przyjazne dla środowiska. Jednym z nich jest Wärtsilä Services, który dostarczy systemy o mocy 50 MW, 60 MW i 70 MW zapewniające możliwość pracy zarówno w trybie otwartym i zamkniętym, wykorzystując wodę morską do usunięcia tlenków siarki (SOx) z układu wydechowego.
– Nasz system oczyszczania spalin znacząco poprawi jakość powietrza i poziom emisji w obszarach przybrzeżnych i morskich. Dostarczając energooszczędne, innowacyjne i elastyczne rozwiązania, które zmniejszają wpływ na środowisko poprzez redukcję emisji, staramy się zapewnić przyszłym pokoleniom zrównoważoną przyszłość - powiedział Markus Ljungkvist, dyrektor generalny ds. sprzedaży projektów w Wärtsilä Services.
Warto dodać, że pod koniec listopada ubiegłego roku w stoczni Fincantieri, w Sestri Ponente położono stępkę pod budowę pierwszego z trzech statków wycieczkowych dla Virgin Voyages (część grupy Virgin Group). Statek zostanie wyposażony właśnie w Wärtsilä Hybrid Scrubber System.
Czytaj także: Rozpoczęła się budowa statku dla Virgin Voyages
Dodajmy, że pewna część konstrukcji scrubberów firmy Wärtsilä powstaje, na zasadzie podwykonawstwa, w polskich zakładach produkcyjnych. Takowe były już dostarczane z Polski m.in. do stoczni Fincantieri we Włoszech i STX France we Francji na budowane tam wycieczkowce.
rel (Wärtsilä), Portal Morski
Poniżej, na zdjęciu Wärtsilä Hybrid Scrubber System