Maersk Line, największy operator żeglugi kontenerowej, poinformował właśnie o zamiarze rozszerzenia swoich usług, łącząc Kanadę z portami Morza Śródziemnego. Ma to być odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie importerów i eksporterów po obu stronach Atlantyku.
Cotygodniowa usługa ma zapewnić zawinięcie pięciu statków do portów w Salerno i La Spezia we Włoszech, Fos-sur-Mer we Francji, Algeciras w Hiszpanii, Montrealu i Halifax w Kanadzie oraz Walencji w Hiszpanii. Poprzez przeładunki w Algeciras i Walencji nowa trasa zapewni też wygodne możliwości przewozowe do i z portów Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji.
Nowy własny serwis Maersk'a, o nazwie Med / Montreal Express, zostanie zainaugurowany pierwszym odejściem 2 lipca 2018 r. z Salerno we Włoszech, z Montrealem jako portem docelowym osiągniętym 19 lipca.
Jak czytamy w komunikacie operatora, w ubiegłym roku kanadyjski import i eksport wzrósł o 6,9%, co pokazuje, jak silna jest gospodarka tego kraju. - Dzięki nowej usłudze stworzymy nowe możliwości dla europejskich i kanadyjskich przedsiębiorstw, które będą mogły zaoferować dogodniejsze rozwiązania transportowe, aby sprostać wymaganiom w branży – powiedział Karsten Kildahl, dyrektor naczelny Maersk Line na rynek europejski.
Unia Europejska jest drugim co do wielkości partnerem Handlowym Kanady, zaraz po Stanach Zjednoczonych, dając w sumie w 2016 roku 9,6% obrotu towarami. Jednocześnie Kanada odpowiada za prawie 2% łącznego handlu zagranicznego towarami w UE. Wartość wymiany towarowej między UE a Kanadą w 2016 r. wyniosła 75,2 mld dolarów (64,3 mld euro).
AL, rel (Maersk Line)