Najnowszy transport jednostek pływających grupy stoczniowej Damen dotarł w ostatnich dniach do Rotterdamu. Nie pierwszy podobny transport kilku jednostek pływających na jednym ciężarowcu konwencjonalnym tym razem obejmował osiem holowników różnych typów i jedną jednostkę roboczą MultiCat - wszystkie zbudowane w wietnamskiej stoczni Damen'a.
Przesyłka, na pokładzie ciężarowca Lone armatora SAL Heavy Lift, składała się z dwóch holowników Stan Tug 2608, trzech ASD Tug 2411, czterech ASD Tug 2810, dwóch holowników typu ASD Tug 3212 i jednej jednostki roboczej projektu Multi Cat 1908 i stanowiła - jak czytamy w oficjalnym komunikacie Damen Shipyards - strategiczne pozycjonowanie statków zbudowanych "do magazynu" w Europie.
Siła i pozycja rynkowa Damena została zbudowana głównie na modelu biznesowym polegającym na budowie (przede wszystkim we własnych stoczniach, ale i u podwykonawców) częściowo wyposażonych holowników "na półkę" czy "do magazynu". Gdy pojawiał się zainteresowany klient - grupa Damen była w stanie dostosować czekający, w znacznym stopniu gotowy, holownik przez dobór odpowiedniego wyposażenia specyficznych wymagań potencjalnego nabywcy, szybkie wykończenie statku i instalację kustomizowanego wyposażenia, zapewniając krótki termin dostawy.
Przewóz wielu statków na ciężarowcu był realizowany na zlecenie Damen'a już niejednokrotnie. By usprawnić proces, Damen opracował system modularnych stojaków czy też łóź, które wraz ze zintegrowanymi z konstrukcją holowników punktami mocowania zawiesi, zapewniają efektywny i bezpieczny załadunek i rozładunek holowników.
Ciężarowiec konwencjonalny Lone (typ 183 ze stoczni Sietas), o długości 107,10 m, szerokości 17,00 m i wysokości bocznej 13,70 m, oferuje udźwig do 2000 ton (przy żurawiach pracujących w tandemie) i ponad 3300 m² powierzchni pokładu.
Armator SAL Heavy Lift, operujący 15 statkami do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych, z siedzibą i korzeniami w Niemczech, należał ostatnio (od 2011 r.) do japońskiego armatora "K" Line. W dniu 27 lipca br. Japończycy podpisali umowę z niemieckim armatorem Harren & Partner, na mocy której SAL został przejęty przez tego ostatniego.
Flota Harren & Partner wzbogacona o statki SAL liczy teraz 26 jednostek - od statków wielozadaniowych z żurawiami pokładowymi po 300 t udźwigu, przez statki-doki po nowoczesne ciężarowce konwencjonalne i konstrukcyjne statki offshore o kombinowanym udźwigu dwóch żurawi do 2000 ton i wyposażone w systemy pozycjonowania dynamicznego klasy DP2. better solutions.”
SAL Heavy Lift zachowa tożsamość (brand SAL zostanie utrzymany), nie będzie też przesunięć pomiędzy flotami obu armatorów, ani zmiany dotychczasowej, hamburskiej siedziby SAL.
rel (Damen Shipyards, SAL Heavy Lift), PBS
Fot.: Damen Shipyards
Stosowanie tego słowa świadczy o braku poszanowania dla języka polskiego.
Na fotografii widać 9 holowników i jednostkę roboczą,ale w tekscie pojawia sie 11 + 1.
Wyrażnie zawieruszyły sie trzy spore holowniki, moze w ładowni?
Przy okazji, "Svenja" przewiozła więcej.
Jakoś przyszło mi do głowy, ze tą metodą mozna było zorganizować holowniki dla Mar Woj-u.
Z pewnościa szybciej a moze i taniej. DAMEN to dobra marka, działa tez w Gdyni.
Ostatnio Stocznia Safe budowała holownik ART 80-32 na potrzeby lotniskowców angielskich.
Rozmiary i uciąg podobne do ASD Tug 3212.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
Stosowanie tego słowa świadczy o braku poszanowania dla języka polskiego.
Na fotografii widać 9 holowników i jednostkę roboczą,ale w tekscie pojawia sie 11 + 1.
Wyrażnie zawieruszyły sie trzy spore holowniki, moze w ładowni?
Przy okazji, "Svenja" przewiozła więcej.
Jakoś przyszło mi do głowy, ze tą metodą mozna było zorganizować holowniki dla Mar Woj-u.
Z pewnościa szybciej a moze i taniej. DAMEN to dobra marka, działa tez w Gdyni.
Ostatnio Stocznia Safe budowała holownik ART 80-32 na potrzeby lotniskowców angielskich.
Rozmiary i uciąg podobne do ASD Tug 3212.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.