Pogłębiarka DC Ostend została przyholowana, dzisiaj, 8 maja przed południem, do portu Gdańsk, po tym, jak w sobotę straciła napęd na południowym Bałtyku.
Po zaistnieniu problemów z silnikiem głównym, do pogłębiarki, oczekującej na kotwicy, wezwano holownik, który wyruszył z Gdyni w sobotę po południu. Pogoda była dobra i przez cały czas od zaistnienia problemu - w oczekiwaniu na holowanie oraz podczas samego holowania - statek i jego załoga byli w pełni bezpieczni.
Holownik Odys pojawił się przy pogłębiarce DC Ostend wcześnie rano w niedzielę. Na jego holu pogłębiarka dotarła do Gdańska 8 maja przed południem i zacumowała przy nab. Przemysłowym przed godz. 12:00, gdzie wyładuje urobek. Następnie planowane jest przeholowanie jej na nab. Wiślane, gdzie rozpocznie się remont silnika głównego DC Ostend.
Od jakiegoś czasu pogłębiarka ta widywana jest często w porcie Gdańsk, gdzie dowozi kruszywo wydobyte z dna morskiego na Południowym Bałtyku.
Holownik Odys należy do floty przedsiębiorstwa Fairplay Towage Polska Spółka z o.o. & Co. Sp. k. Wykonuje często holowania morskie, a stacjonuje głównie w Gdyni.
Specjalistyczna jednostka pływająca DC Ostend (nr IMO 8900713) znajduje się pod opieką agencyjną firmy Drapol Trading Sp. z o.o.
Pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym (trailing suction hopper dredger) o nośności 5916 ton, wyporności 8388 t i 3751 jedn. tonażu pojemnościowego brutto, charakteryzuje się długością całkowitą 99,00 m, szerokością konstrukcyjną 16,30 m i zanurzeniem 6,56 m.
Należy do ING Groep NV z Holandii, a jej operatorem i armatorem zarządzającym jest holenderska DC Dredging BV z belgijskiej grupy Group De Cloedt, natomiast armatorem zarejestrowanym - ING Equipment Lease Belgium NV z Belgii. Zarząd techniczny statku jest w gestii Interballast BV z Holandii. Zbudowana została w 1990 roku przez stocznię BV Scheepswerf & Mfbk "De Merwede" v/h van Vliet & Co z Hardinxveld.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.