Maersk Line zawarł umowę kupna niemieckiego przedsiębiorstwa kontenerowego Hamburg Süd (z Grupy Oetkera). Przejęcie jest uzależnione od ostatecznego porozumienia i zgody organów regulacyjnych - czytamy w komunikacie Maersk Line.
Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) to siódmy na świecie co do wielkości operator przewozów kontenerowych. Firma operuje 130 statkami kontenerowymi o łącznej pojemności 625 000 tys. TEU i zatrudnia niemal 6 tys. pracowników w ponad 250 biurach na całym świecie.
Wraz ze sprzedażą działalności żeglugowej Oetker straci połowę ze swoich dotychczasowych rocznych przychodów wynoszących ok. 12 mld euro (przy czym przychody z segmentu spożywczych produktów konsumpcyjnych, z których niemiecka firma znana jest także klientom polskich sklepów, przyniosły w 2015 roku grupie Oetkera poniżej 1/4 przychodów).
Firma spodziewa się zamknięcia transakcji do końca 2017 roku.
AL, PBS
Problem z kontenerowymi liniami żeglugowymi w ogóle nie ma związku z tym czy innym krajem, a raczej jest pokłosiem działań biznesowych tychże firm oraz sytuacji na rynkach globalnych.
Niemiecka gospodarka w tym samym czasie ma się świetnie, bo wkład niemieckich linii żeglugowych w nią jest marginalny wobec innych sektorów.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.