Duńskie firmy, w tym także armatorzy, zastanawiają się, w jaki sposób poprawić statystyki ruchu turystycznego. Swoje koncepcje prezentują przewoźnicy promowi. Firma Danske Færgen wdrożyła już nawet jeden ze swoich konceptów.
Jeden z najpopularniejszych operatorów promowych w Danii uruchomił właśnie w Kopenhadze specjalne biuro, w którym turyści oraz mieszkańcy Zelandii w jednym miejscu mogą się zapoznać z ofertą oraz atrakcjami wszystkich duńskich wysp. Ma to być coś w rodzaju ambasady duńskich wysp. Przedstawiciele Danske Færgen (właściciel takich marek, jak AlsFærger, BornholmerFærger czy SamsoFærger) namawiają do współpracy organizacje turystyczne oraz firmy. Według nich takie działanie, gdy stawia się na jednoczesną promocję wielu wysp oraz znajdujących się na nich atrakcji, może przynieść znacznie lepsze efekty niż indywidualne wysiłki.
Danske Færgen już wcześniej wyszedł z propozycją połączenia potencjału marketingowego różnych podmiotów oraz uruchomienia innego wspólnego przedsięwzięcia - czegoś w rodzaju portalu informacyjnego, na którym zamieszczane byłyby informacje dotyczące różnych miejsc położonych na różnych wyspach w Danii.
Celem zintensyfikowanych działań promocyjnych ma być popularyzacja w Danii modelu island hopping, w którym turyści podróżują z wyspy na wyspę. Jest on szczególnie popularny w basenie Morza Śródziemnego. Upowszechnianie takiego zwyczaju w Danii wymagałoby wprowadzenia całego systemu zniżek czy voucherów, które pozwoliłby podróżnym przemieszczającym się pomiędzy wyspami na osiąganie oszczędności.
Wiadomo, że już dziś jest coraz bliżej porozumienia pomiędzy Læsø Færgen oraz Danske Færger. Wstępne porozumienie osiągnięto już z Samsø Rederi. Trwają negocjacje z Ærøfærgerne.
Wciąż nie są znane terminy wejścia poszczególnych umów w życie. Nie wiadomo także, kiedy wszystkie wspomniane założenia zaczną działać.
PromySkat
Źródło: Færgen