10 grudnia 2021 r. podpisano umowę na przebudowę Portu Rybackiego we Fromborku. Wartość umowy to 17 mln złotych, a czas na jej wykonanie to 20 miesięcy. Modernizacja portu w całości finansowana jest z budżetu państwa.
Cieszę się, że jest to kolejne przedsięwzięcie realizowane przez Urząd Morski w Gdyni na Zalewie Wiślanym. Chcemy, aby wraz z wielką inwestycją, jaką jest budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozwinęły się porty Zalewu Wiślanego. Dzięki tej inwestycji zyskają mieszkańcy oraz cały region – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
W wyniku przebudowy poprawie ulegną parametry portu, w tym dopuszczalne obciążenie użytkowe. Powiększony i pogłębiony (z 1,5 m do 2,5 m) zostanie basen portowy, co wpłynie na zwiększenie liczby miejsc postojowych, umożliwi wejście większych jednostek oraz poprawi ochronę przed nadmiernym falowaniem. Ulepszona zostanie konstrukcja hydrotechniczna, będąca aktualnie w złym stanie technicznym.
Przebudowa obejmować będzie także nabrzeże zachodnie, nabrzeże wschodnie, południowe, slip, nawierzchnie na nabrzeżach i ich zapleczach oraz niezbędne instalacje wodnokanalizacyjne oraz elektryczne (m.in. przyłącza, oświetlenie i hydranty).
Prace remontowe będą natomiast dotyczyć falochronu wschodniego i zachodniego. Obejmą wymianę nawierzchni, odbojnic, drabinek wyjściowych oraz uzupełnienie ubytków w oczepach. Przewidywana kubatura robót czerpalnych wyniesie ok. 7 250 m3.
Nowe otwarcie wód Zalewu Wiślanego
Ukończeniu kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to wielka szansa dla miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym, w tym Fromborka. Zwiększenie ruchu turystycznego i tzw. białej floty uzasadni dalsze inwestycje w infrastrukturę w tym mieście. Samorząd Fromborka przewiduje m.in. starania o pozyskanie zewnętrznych środków finansowych z przeznaczeniem na dalszy rozwój obszaru ochrony uzdrowiskowej, kontynuację modernizacji falochronu (tzw. starego molo), czy stworzenie mariny dla różnych jednostek pływających.
rel (Ministerstwo Infrastruktury)
Tak tylko pytam.
Polska koncepcja zmiany strategii dotyczącej Morza Bałtyckiego zakłada oparcie bałtyckiego rybołówstwa na połowach konsumpcyjnych, na rybołówstwie na małą skalę i zwiększeniu kontroli połowów przemysłowych."
Rybołówstwo ok. 24%,
karpiarze, czyli tzw. akwakultura) ok.26%
przetwórstwo ryb, ok.23%
inspektorzy ( czyli kontrole ) ok. 15%
...czyli my rybacy odchodzimy w siną dal...
takie wsparcie !Zrozumcie wreszcie ludzie jak chcą was wy...ać!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.