Znasz państwo Eswatini? Może nieco bardziej znana jest nazwa, pod którą występowało ono wcześniej - Swaziland. Od niedawna pod banderą tego małego kraju bez dostępu do morza można zarejestrować statek.
Eswatini (oficjalnie Królestwo Eswatini), to mały, bez dostępu do morza, suwerenny kraj położony w poludniowej Afryce. Graniczy z Republiką Południowej Afryki z trzech stron, z wyjątkiem wschodu, gdzie graniczy z Mozambikiem.
Statki objęte sankcjami, przynajmniej na krótko, znajdują dzięki Eswatini nowy dom. To małe państwo w południowej Afryce weszło bowiem na rynek rejestrów statków.
Prywatna firma zarejestrowana w śródlądowym afrykańskim państwie stała się administratorem najnowszego rejestru statków, który przyjmuje tonaż objęty sankcjami, po wcześniejszym błyskawicznym wzroście Gabonu jako "epicentrum" przyjmowania pod flagę "floty cienia" lub "ciemnej floty" (dark fleet).
Firma administrująca nowo-założonym rejestrem Eswatini, od momentu rozpoczęcia działalności pod koniec ubiegłego roku pozwoliła na przeflagowanie, tzn. przyjęła m.in. syryjskie statki objęte sankcjami i oferuje certyfikację marynarzy i usługi portowe z państwa śródlądowego, i mimo tego, że nie jest państwem członkowskim Międzynarodowej Organizacji Morskiej ani sygnatariuszem żadnego z głównych traktatów lub konwencji morskich.
PBS
collage: PBS
Oto kolejny "sukces"- niewyposażony kadłub holowany do wyżej rozwiniętego kraju na doposażenie.
Polskie stocznie są widać tylko od czarnej roboty...
Dopiero jak wychowamy sobie nowe pokolenie i będziemy ich mogli ich przytrzymać w kraju to wtedy możemy mówić o pełnej odbudowie przemysłu.
A na to trzeba czasu i pieniędzy już nie wspomnę o woli pracodawców do woli zatrzymania nowego narybku w kraju.
Tak jak napisano powyżej- wejdzie Euro, trochę podskoczy koszt siły roboczej i się produkcja kadłubów przeniesie bardziej na wschód.
Pozdrawiam
Jedni idą w wysokie technologie i końcowy produkt, a inni robią gwoździe i... kadłuby, aż ich tańszy z rynku nie wyprze.
Dzis nie ma eldorado. Ale nasi ludzie okazuje sie potrafia na niezwykle ciezkim rynku jakos zaustniec. Robia rzeczy coraz doskonalsze technicznie. Zdobywaja marke na nowo. Za pare lat (jak nic nie pieprznie) bedziemy robili jescze lepsze i bardziej zyskowne produkty. Mamy odpowieni fundament przedsuebiorczosci, fachowosci itd. Tylko prosze: wiecej wiary w nas.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.