Południowokoreański rząd zamówi do 2025 r. aż 140 statków napędzanych gazem ziemnym (składowanym w zbiornikach paliwowych jako LNG) przeznaczając na ten cel 1,7 biliona wonów (ok. 1,5 miliarda USD) pomocy publicznej, która trafi ostatecznie do przeżywających problemy spowodowane niedoborem zamówień południowo-koreańskich stoczni.
Pakiet pomocy dla przemysłu okrętowego został ogłoszony po spotkaniu rządowym pod przewodnictwem premiera Lee Nak-yeona.
Rządowe środki, o których zadecydowano w kwietniu br. miały na celu pomóc dużym stoczniom, a najnowszy program jest skierowany bardziej do małych i średnich - ujawnił rząd. W Korei Południowej jest 78 takich małych stoczni. Program ma dotyczyć statków rządowych (np. ratowniczych, eksploatowanych przez administrację morską, etc.).
Rząd planuje zamówić w sumie 140 statków z napędem LNG do 2025 r. Na początek, już w przyszłym roku, nowymi, z napędem LNG, mają być zastąpione dwa duże holowniki.
Rząd analizuje również możliwość, by skierować wszystkie statki należące do państwa na przebudowy na napęd LNG od 2020 r.
Aby pomóc finansowo cierpiącym na słabą lub ujemną płynność finansową stoczniom i producentom wyposażenia okrętowego, rząd odłoży także 700 miliardów wonów, by przedłużyć okres spłat zapadających kredytów o wartości około 1 biliona wonów.
Japonia skarży się do Światowej Organizacji Handlu (WTO) w sprawie pomocy finansowej udzielanej stoczniom koreańskim. Ostatnio wsparła ją także organizacja SEAEurope zrzeszająca europejskie stowarzyszenia przemysłu okrętowego, takie, jak nasze Forum Okrętowe.
PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.