Prawo, polityka

Dzięki ustawie stoczniowej produkcja statków ma być bardziej konkurencyjna - podkreślała premier Beata Szydło w czwartek w Szczecinie. To jeden z elementów przywracania dawnej świetności polskiemu przemysłowi stoczniowemu - wskazała.

"Dziś przywracamy polskiemu przemysłowi stoczniowemu dawną świetność, starając się w pełni wykorzystać potencjał, jaki drzemie w ludziach" - powiedziała Szydło, inaugurując tegoroczny Kongres Morski w Szczecinie. "Jestem przekonana, że chętnych do podjęcia takich wyzwań nie zabraknie" - dodała.

"Aby produkcja statków odbywała się w sposób bardziej konkurencyjny, wprowadziliśmy ustawę stoczniową; zerowa procentowa stawka VAT na produkcję, import części i wyposażenia dla statków morskich to nasza odpowiedź na oczekiwania przedsiębiorców" - podkreślała.

Jej zdaniem, elementem odbudowy przemysłu stoczniowego jest także ratowanie przed upadkiem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.

Szydło zwróciła uwagę też na istotną rolę śródlądowego transportu wodnego. "Czynimy również starania, aby przywrócić żeglugę śródlądową na polskich rzekach. Transport śródlądowy może i powinien być istotną gałęzią w naszym kraju. Ze względu na warunki geograficzne mamy ku temu możliwości i jest on bardziej ekologiczny, tańszy i bezpieczniejszy niż transport drogowy" - powiedziała.

Jak dodała, rozwój śródlądowego transportu wodnego może ponadto wpłynąć na społeczny i gospodarczy rozwój miejscowości i regionów, leżących nad drogami wodnymi o istotnym znaczeniu transportowym.

res/ son/

+3 Popieram
Zobaczymy na ile przełoży się to na rzeczywistość.
08 czerwiec 2017 : 19:11 TOMASZ x | Zgłoś
+1 Imagination
To można okreslić jedynie jako wishfull thinking. Najpierw odbudujcie Stocznie Szczecińską a potem zacznijcie na niej budować statki. Nie kładźcie zadnych stepek bo do nich jeszcze trzeba przyspawać kadłuby.
08 czerwiec 2017 : 20:41 nantucket shoal | Zgłoś
+1 A ile ststków dzieki tej ustawie powstało???
Odpowiedź- żaden. Owszem powstanie prom w 2020 roku ma wejść do eksploatacji czyli wchodząc na linie już będzie przestarzały bo technologia nie stoi w miejscu. Warto spojrzeć co buduje obecnie np. Meyer Werft ....i jak to sie ma do naszego projektu. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup promu z drugiej ręki podobnie jak zakupiono Mazovię i całkiem niedawno Cracovię szybkie wprowadzenie na linię i zarabianie kasy. Zabawa w budowę przez 3 lata jeszcze biorąc pod uwage, że na prototypie zawsze sie traci to średni pomysł. Oczywiście zakup promu nie ma oddźwięku polityczno-populistycznego a hasło odbudowy przemysłu stoczniowego i obietnice tysięcy miejsc pracy taki oddźwięk mają tylko, że za to trzeba będzie drogo zapłacić.
08 czerwiec 2017 : 20:52 Kwass | Zgłoś
+1 PiSiory przynajmniej coś próbują
Coś wy tacy pesymiści?! Poczekajmy. Nie wszystko co poprzednicy 'zrujnowali' da się odbudować w jeden dzień! To raczej powinna być pozytywna wiadomość dla naszych portów więc wypatrujmy teraz tylko co z tego wyniknie?!!!
09 czerwiec 2017 : 09:24 Przemek84 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter