- Potencjał przeładunkowy polskich portów zwiększa się o około 40% rocznie, to może również spotkać porty rzeczne. Konwencja AGN to złożona układanka puzzli, gdzie walka jest o to, by Polska miała istotną przewagę konkurencyjną w tranzycie towarów - mówił o podpisanej niedawno konwencji AGN Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ, z firmy Global Compact.
Konwencja AGN to podpisany przez prezydenta Andrzeja Dudę dokument o użeglownieniu rzek polskich, mający zobowiązać kraj do nadania im w przyszłości klasę dróg śródlądowych. Podczas panelu "Szlaki wodne w Polsce i Europie" na katowickim Europejskim Kongresie Gospodarczym, rozmawiano o tym, jakie szanse daje ten dokument na rozwój polskich rzek.
- Od tego dokumentu zależy nie tylko decyzja o rozbudowie śródlądowych dróg wodnych, ale także wpisanie się Polski w temat korytarzy transportowych E-30 czy E-70, a więc podłączenie się tym samym do korytarzy globalnych - mówił Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ z Global Compact w Polsce.
RynekInfrastruktury.pl