Poraz kolejny przełożono termin jednych z największych europejskich targów morskich w branży żeglugowej POSIDONIA. Mają się odbyć dopiero w 2022 roku.
Tygodniowa impreza w Grecji pierwotnie miała się odbyć w czerwcu br., a następnie była przełożona na październik. Jednak organizatorzy poinformowali w poniedziałek wystawców i partnerów, że wydarzenie odbędzie się w 2022 roku.
Decyzję taką podjęto, ponieważ nie wiadomo, jak będzie przebiegać pandemia COVID-19 w październiku br. Organizatorzy liczą się z utrzymaniem globalnych ograniczeń w podróżowaniu, które mogą obowiązywać jeszcze za trzy miesiące. Goście z takich krajów jak Chiny, Singapur i USA nie mogą obecnie wjeżdżać do Unii Europejskiej.
"Niepokojący wzrost liczby przypadków zakażeń w niektórych krajach i niemożność wiarygodnych przewidywań, co do rozwoju pandemii w nadchodzących miesiącach to okoliczności, na które nie mamy wpływu" - napisano w komunikacie o odwołaniu targów w tym roku.
Wzięto pod uwagę ewentualną drugą falę zakażeń koronawirusem na jesieni, która mogłaby wywołać nowe blokady połączeń międzynarodowych, utrudniające podróżowanie, a także logistykę wydarzenia, w tym transport ekspozycji wystawienniczych. Zdecydowano więc, że lepiej odwołać POSIDONIĘ, niż zorganizować w październiku imprezę „w cieniu koronawirusa” o ograniczonym zasięgu, dostępną jedynie dla nielicznych.
To kolejne ważne wydarzenie w kalendarzu targów i wystaw morskich, z wielu odwołanych już wcześniej w tym roku.
Kolejnym, planowanym na październik br. jest trwająca tydzień coroczna konferencja CMA Shipping, organizowana przez Connecticut Maritime Association w Stamford, której termin był już dwukrotnie przekładany w tym roku. Na razie nie zdecydowano o jej kolejnym przełożeniu, choć rozwój pandemii COVID-19 w USA stawia ją pod znakiem zapytania.
Z kolei planowane na 14 i 15 października br. doroczne Nowojorskie Forum Morskie (New York Maritime Forum), organizowane przez Capital Link, ma się odbyć wyłącznie jako konferencja online.
"Technologia wkroczyła do wielu sfer naszego codziennego życia i dlatego organizacja cyfrowych wydarzeń idealnie wpisuje się w dynamikę obecnych czasów. Digitalizacja żeglugi i tak była dużym tematem, więc dokonaliśmy cyfryzacji konferencji żeglugowych!" – podkreśla Nicolas Bornozis, prezes Capital Link.
Niemiecki Eisbeinessen ogłosił w czerwcu, że odwołał swoje 72. spotkanie branży żeglugowej, planowane na listopad br. w Hamburgu. Potwierdzone jeszcze w maju br. doroczne Światowe Forum Morskie (Global Maritime Forum), nazywane żeglugowym mini-Davos, przełożono na 2021 r. i odbędzie się ono w połowie października w Londynie.
Niedawno także jedna z największych na świecie wystaw i konferencji poświęconych technologii okrętowej, SMM w Hamburgu, planowana jak zawsze na wrzesień, mimo wcześniejszych wielokrotnych zapewnień organizatorów o niezmienności tego terminu, ostatecznie została przełożona na luty 2021 roku.
W czerwcu br. w Nowym Jorku miała się odbyć coroczna konferencja poświęcona finansowaniu statków (Marine Money’s annual week), ale została odwołana i zastąpiona przez internetowe seminarium internetowe. Odwołano również Singapurski Tydzień Morza (Singapore Maritime Week), który był zaplanowany na kwiecień br.
GL