Inne

W tym roku z uwagi na panującą sytuację związaną z epidemią COVID-19, o marynarzach i sytuacji, w jakiej się znaleźli należy mówić szczególnie głośno.

Szacuje się, że 200 000 marynarzy utknęło na statkach z powodu pandemii koronawirusa, a ograniczenia w podróżowaniu i blokady na całym świecie wciąż uniemożliwiają im ukończenie kontraktów – informuje ICS i jednocześnie ostrzega, że więcej pracowników znajdzie się w tej sytuacji, jeśli rządy nadal nie będą ułatwiać zmiany załóg. Wielu z tych marynarzy będzie doświadczać niekorzystnego wpływu na ich zdrowie psychiczne i ograniczoną zdolność do bezpiecznego wykonywania swoich zadań w obliczu rosnącego przemęczenia.

Na całym świecie jest 1,2 miliona marynarzy przebywających na pokładach 65 tysięcy statków. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy podmiany załóg zostały całkowicie wstrzymane. Oznacza to, że załoga nie była w stanie zejść na ląd ani wejść na pokład statku w porcie i warunki zatrudnienia musiały zostać przedłużone – podkreśla sekretarz generalny ICS Guy Platten w komunikacie prasowym.

Pod koniec marca br. organizacje międzynarodowe – w tym ICS i IMO – wezwały rządy do zwolnienia marynarzy z ograniczeń w podróżowaniu, ponieważ są one niezbędne dla utrzymania globalnych łańcuchów dostaw żywności, paliwa i leków. IMO stwierdziła, że marynarze i personel morski powinni być traktowani jako „kluczowi pracownicy” niezależnie od narodowości, aby umożliwić ich częstszą rotację. Wskutek tych działań , wiele administracji morskich, w tym Polska, faktycznie zniosło wymóg koniecznej kwarantanny dla marynarzy wracających z kontraktów.

Jednak wymiany załóg są utrudnione w wielu częściach świata, między innymi z powodu ograniczeń w podróżowaniu głównie w krajach takich jak Indie i Filipiny. Nawet, jeśli niektóre kraje powoli łagodzą przepisy dotyczące wymiany załogi w portach, ograniczone podróże lotnicze uniemożliwiły wielu marynarzom powrót do domu. Od lipca większość krajów zdecydowała o otwarciu nieba dla przewoźników operujących na ich terenie. Przedstawiciele IMO, ILO oraz WHO liczą na to, że dzięki temu trudna sytuacja marynarzy zacznie wracać do normy , a ich powroty do domu po nierzadko wielotygodniowych, przedłużonych pobytach na statkach będą szybsze i bezpieczniejsze.

rel (Urząd Morski w Gdyni)

+7 Czy warto jeszcze byś marynarzem polakiem?
Patrząc na to co wyprawia Ministerstwo Finansów,Urzędy skarbowe i Izby Skarbowe w Polsce z marynarzami Polakami to pytanie czy warto być marynarzem w Polsce jest na czasie.Po co uprawiać dość niebezpieczny zawód poza domem daleko od rodziny,zawód drogi bo wszelkie kwity i kursy których marynarz musi posiadać i robić je oraz odnawiać za własne pieniadze jest nie mało.Po przyjezdzie do kraju walczyć z US przed ograbieniem z zarobionej kasy i starac się o dziesiątki bzdurnych kwitów i potwierdzeń.Mieć kłopoty,wezwania do US i płacić prawnikom.Lepiej ma o 100 % marynarz z Ukrainy i innych krajów zatrudniony przez polskie agencje,Nie jest Polakiem i nie podlega pod polski US.A więc nie płaci podatków.Tak to US zarznie kolejną branżę w kraju-marynarzy,Brawo.
24 czerwiec 2020 : 14:02 Oficer. | Zgłoś
0 Z polskim paszportem - nie warto.
Przykład z czasów przed pandemią. Firma SUNSHIP z Emden, pośrednik Euroshipping ze Szczecina. Ch/Eng, 2/Eng, 3/Ehg i ETO mają 5 miesięcy na burcie przy kontrakcie 4+/-1. Podmiana po 4 miesiącach niemożliwa bo podobno za krótki postój. Podmiana obiecana przez polskiego fleet managera w następnym porcie. Port wyszedł miesiąc później. Planowana reda około 10 dni. Po 5 dniach z redy podmieniono kapitana, o reszcie cisza. Po kolejnych 3 dniach telefon od polskiego superintendenta z sugestią żeby zostać do następnego portu bo wicie rozumicie - sytuacja armatora jest trudna. Finalne ww osoby nie zgodziły się na przedłużenie pobytu więc dostały kopa w cztery litery i koniec zatrudnienia. Pośrednik ze Szczecina w niczym nie pomógł. Panowie polscy superintendenci - w swoich oszczędnościach jesteście mistrzami świata - lodówki na obu mesach generalnie puste a do tego zamszowi kucharze którzy przygotowują niejadalne posiłki.
24 czerwiec 2020 : 20:06 a | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter