Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zabiera polskie firmy do Dubaju na największe wydarzenie wystawiennicze świata - EXPO 2020.
Jak wynika z komunikatu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu i Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowały ofertę wsparcia polskich przedsiębiorców, którzy chcą wziąć udział w targach. "To pierwsza w historii udziału Polski w Wystawach Światowych tak kompleksowa propozycja, w skład, której wchodzi zarówno wsparcie finansowe, jak i organizacyjne oraz promocyjne" - czytamy w komunikacie.
Do końca września - jak wynika z informacji - PAIH czeka na zgłoszenia polskich firm. Agencja uruchomiła drugą edycję Programu Partnerskiego.
PAIH informuje, że program gospodarczy towarzyszący udziałowi Polski w EXPO 2020 w Dubaju będzie realizowany w latach 2019-2021, zarówno przed wystawą, w jej trakcie, jak i po zakończeniu. Obejmuje on dziewięć komponentów, m.in.: organizację stoisk narodowych na 19 targach branżowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, program grantowy Organizatora EXPO dla startupów – EXPO Live, dofinansowanie i wsparcie promocyjne w ramach programu Polskie Mosty Technologiczne oraz programu Go to brand.
Kulminacją programu gospodarczego - jak czytamy w informacji - będzie Forum Gospodarcze Polska-ZEA, zaplanowane na 7 marca 2021 r. Planowane jest również stworzenie bazy przedsiębiorców – katalogu z profilami polskich firm w postaci prestiżowego wydawnictwa.
"Do współpracy szczególnie zapraszamy firmy reprezentujące obszary strategiczne polskiej gospodarki z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu. Są wśród nich branże: sprzętu medycznego, kosmetyczna, modowa, jubilerska, IT/ICT, meblarska, biotechnologii i farmaceutyków, usług prozdrowotnych, polskich specjalności żywnościowych, budowy i wykańczania budowli oraz jachtów i łodzi rekreacyjnych" – zaznacza cytowana w informacji koordynatorka projektu EXPO w PAIH Monika Dyląg-Sajór
Jak wynika z informacji, agencja przygotowała bogatą ofertę pakietów sponsorskich, która umożliwi współudział w finansowaniu i organizacji wielu inicjatyw, na różnym poziomie zaangażowania finansowego.
"Udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju wpisuje się w mandat PAIH, czyli wsparcie polskich przedsiębiorców w realizacji międzynarodowych ambicji ¬– wyjaśnia Monika Dyląg. Dodaje, że dla krajowych przedsiębiorców – niezależnie od skali ich działalności – program to jedyna w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie.
Nabór do Programu Partnerskiego ma formułę konkursu. Pierwsza edycja zakończyła się w grudniu 2018 roku. Do udziału w niej zgłosiło się ponad 40 firm, które będą współtworzyć udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
autor: Ewa Wesołowska