Inne

Jak poinformowała na swojej stronie internetowej Krajowa Izba Gospodarki Morskiej, konkurs o Nagrodę Honorową KIGM „Bursztynowa Kaczka" i Wyróżnienia Honorowe „Bursztynowe Jajko” za najbardziej spektakularne osiągnięcia w polskiej gospodarce morskiej w 2016 roku rozstrzygnięty!

25 maja 2017 roku Kapituła Konkursu przyznała Nagrodę Honorową Krajowej Izby Gospodarki Morskiej „Bursztynowa Kaczka” firmie Remontowa Shipbuilding SA za „specjalistyczne, nowoczesne i innowacyjne jednostki:

- prom Salish Orca z napędem dual-fuel dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, z unikatowym w światowej skali systemem bunkrowania LNG oraz

- specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwowania kabli podmorskich Siem Aimery dla norweskiego armatora Siem Offshore, najdroższą jednostkę w historii polskiego przemysłu stoczniowego, w odniesieniu do jednego kilograma masy”.

Kapituła przyznała również 3 równorzędne Wyróżnienia Honorowe „Bursztynowe Jajko” dla:

- Deepwater Container Terminal Gdańsk SA, za zakończenie największej prywatnej inwestycji sektora portowego w Polsce i jednej z największych tego typu inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Inwestycja sprawiła, że Port Gdańsk dysponuje największym terminalem kontenerowym na Bałtyku o potencjale przeładunkowym 3 mln TEU,

- Loconi Intermodal SA , w uznaniu bardzo szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową oraz konsekwentną realizację założonej strategii rozwoju transportu intermodalnego w Polsce i przenoszenia ładunków z dróg na tory,

- Polskie LNG SA, za oddanie do użytku terminalu LNG w Świnoujściu. Powstanie terminalu, największego tego typu na Bałtyku, pozwala na odbieranie gazu ziemnego drogą morską z dowolnego kierunku na świecie, przez co przyczynia się do zwiększenia energetycznego bezpieczeństwa kraju.

Trofea zostaną wręczone zwycięzcom podczas najbliższego, XVIII Spotkania Biznesu Morskiego Wybrzeża Gdańskiego Wspólna Kaczka 2017, które odbędzie się w drugi piątek października 2017 r.

rel (KIGM), GL

+3 bursztynowa kaczka
jak popatrzxy się dzisiaj na przemysł okretowy to praktycznie poza holdingiem gdanskiej remontowej nie ma firm mogacych realizowac samodzielnie budowę czy duzy remont statku. stad tez nagrodę może zdobyc tylko gdanska remontowa. a szkoda bo kiedyś była spora konkurencja.
27 maj 2017 : 13:17 mi | Zgłoś
0 Perspektywa
Taaak, tylko stocznie to rynek i polski, i bałtycki, i europejski, i światowy, a tutaj już samodzielna budowa (relatywnie niewielkich jednostek) czy duży remont statku nie robią już takiego wrażenia. Swoją drogą coś cicho o statkach z Remontowej dla RAL-u.
29 maj 2017 : 11:55 Mariano Italiano | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter