Inne

Vistal Gdynia coraz mocniej wiąże swoją przyszłość ze Skandynawią. W końcu lutego utworzono w Szwecji spółkę, która ma ułatwić pozyskiwanie zamówień w Skandynawii. Grupa chce tam mocniej uczestniczyć w budowie konstrukcji stalowych. Vistal poinformował także o zawarciu dwóch nowych umów w Skandynawii na łączną kwotę 17 mln złotych.ot. PTWP (Andrzej Wawok).

Szwedzki przyczółek Vistalu jest jeszcze na etapie tworzenia. W końcu lutego poinformowano o założeniu spółki Vistal AB. – Obecnie przygotowujemy się do uruchomienia biura naszej nowo zarejestrowanej spółki zależnej w Goteborgu w Szwecji, która ma nam ułatwić dalszą ekspansję w krajach Skandynawii – mówi Ryszard Matyka, prezes Vistalu Gdynia. Szwedzka spółka, której Vistal jest jedynym właścicielem dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 50 000 koron szwedzkich. „Spółka powołana została w celu pozyskiwania kontraktów w krajach skandynawskich oraz świadczenia usług na terenie Szwecji związanych z montażem konstrukcji wytwarzanych przez Emitenta” – poinformowała spółka w komunikacie. Konstrukcje stalowe, to jeden z zakładanych kierunków rozwoju spółki.

Zgodnie z naszymi założeniami rozszerzamy zakres usług w segmencie infrastruktura na rynkach zagranicznych o usługi montażowe, co pozwoli nam na kompleksową realizację konstrukcji mostowych. Nasz backlog jest na stabilnym poziomie, pozyskujemy także wiele innych kontraktów zarówno na rynku skandynawskim i polskim – mówi Ryszard Matyka.

Na początku marca br. Vistal podpisał kolejne 2 umowy: na produkcję mostu kolejowego przez rzekę Stjørdalselva w rejonie Trondheim w Norwegii oraz dostawę i montaż konstrukcji stalowej kładki pieszo-rowerowej w mieście Bergen w Norwegii, łączącej dwa brzegi rzeki Damsgårdssundet. Łączna wartość umów podpisanych z dwoma kontrahentami wynosi blisko 17 mln zł. Przewidywany czas zakończenia projektów to czwarty kwartał 2015 roku.

Most kolejowy w rejonie Trondheim w Norwegii jest częścią kolejowej inwestycji łączącej port lotniczy przy Stjørdal z miastem Trondheim. Most ma się składać z 6 przęseł, każde o szerokości około 10 m. Obiekt o długości 225 m ma ważyć łącznie 1081 ton. Nowy most, który zastąpi starą konstrukcję z 1900 roku, będzie wyprodukowany w całości przez Grupę Vistal i dostarczony transportem drogowym w sekcjach transportowych na miejsce budowy. Zakończenie prac związanych z budową mostu planowane jest na grudzień 2015 roku. 

Drugi kontrakt, dotyczący budowy zwodzonej kładki pieszo-rowerowej będzie realizowany w ramach znaczącej inwestycji infrastrukturalnej miasta Bergen w Norwegii, która ma na celu poprawę organizacji ruchu pieszego przez połączenie dwóch brzegów rzeki Damsgårdssundet; przy jednym z nich znajduje się centrum nauki. Grupa Vistal odpowiada za produkcję i montaż kładki pieszo-rowerowej. Kładka o łącznej długości ok. 150 m i wadze 403 ton składać się ma z 5 przęseł, jedno z przęseł jest zwodzone. Część zwodzona mostu będzie otwierana za pomocą specjalistycznego systemu hydraulicznego. Zakończenie prac związanych z budową i montażem kładki planowane jest na listopad 2015.

Pod koniec lutego spółka planowo zakończyła produkcję konstrukcji stalowej mostu, którą dostarczy na Wyspy Owcze do miejscowości Torshavn. Ważący 500 ton most o konstrukcji skrzynkowej ma się składać z 13 sekcji o szerokości 9 m. Będzie miał długość 140 m, co daje mu tytuł największej konstrukcji stalowej mostu na Wyspach Owczych. Całość konstrukcji Vistal wyprodukował i wykonał próbny montaż mostu na Nabrzeżu Węgierskim w Gdyni. Vistal zmontuje przetransportowane drogą morską sekcje w miejscu docelowym – kilkanaście kilometrów od portu Torshavn. Projekt realizowany był od września zeszłego roku.  

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter