Polska Żegluga Bałtycka SA opublikowała zdjęcie promu, który w przyszłym roku zasili jej flotę. Na burcie jednostki budowanej we włoskiej stoczni Visentini widać już charakterystyczne logo Polferries.
Polski armator będzie czarterował jednostkę przez 10 lat, zachowując prawo pierwokupu po 6 latach jej eksploatacji. Umowa została podpisana i ogłoszona latem 2022 roku. Prom uzupełni flotę Polferries w 2024 roku i będzie pływał na trasie Świnoujście-Ystad.
Armator informuje, że wodowanie kadłuba statku jest zaplanowane na tegoroczną wiosnę. Po tym procesie prom będzie doposażony, a w środku będą prowadzone prace wykończeniowe. Linia ładunkowa nowej jednostki jest długa na niemal trzy kilometry, a przestrzenie pasażerskie będą mogły pomieścić prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Aktualnie Polferries operuje flotą pięciu statków typu ro-pax, którymi łączy Polskę ze Skandynawią. Dwa z nich pływają na trasie Gdańsk - Nynashamn w bliskiej okolicy Sztokholmu, a pozostałe są obecne na linii Świnoujście - Ystad, skąd łatwo dotrzeć np. do Kopenhagi czy Malmo. W najnowszym wywiadzie dla Pulsu Biznesu prezes Zarządu PŻB SA Andrzej Madejski wskazał, że po odbiorze nowego promu najstarsze jednostki będą wyłączane z eksploatacji.
Czytaj także:
rel (Polferries)