Prom o zerowej emisji spalin zamówiony przez duńskiego operatora promowego Scandlines będzie zasilany systemem magazynowania energii z akumulatorami litowo-jonowymi szwajcarskiego producenta baterii Leclanché.
Jak twierdzi Scandlines, będzie to największy na świecie prom hybrydowy z napędem elektrycznym.
Leclanché dołącza do kilku firm wybranych do dostarczenia komponentów, systemów i wiedzy specjalistycznej dla statku, który będzie pływać na trasie Puttgarten Rødby, w tym norweskiego Kongsberg Maritime i Norwegian Electric Systems (NES). Prom został zaprojektowany przez norweską firmę LMG Marin AS, a zostanie zbudowany w stoczni Cemre w Turcji.
Jednostka typu ro-ro zostanie przekazana armatorowi w 2024 roku. Gdy rozpocznie pracę, połączy przystań promową Puttgarden na niemieckiej wyspie Fehmarn z przystanią promową Rødby na wyspie Lolland w Danii, odległą o 18,5 km.
Prom będzie miał 147,4 m długości, 25,4 m szerokości i 5,3 m zanurzenia konstrukcyjnego. Ma mieć ładowność 66 jednostek towarowych (zestawów drogowych - trailerów / naczep z ciągnikami), co zwiększa obecną pojemność o 23 procent, a maksymalna liczba pasażerów to 140 przy prędkości 10 węzłów.
AL, z mediów
Wiz.: Leclanché/Scandlines