Firmy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i MOL Ferry Co., Ltd. złożyły zamówienie na dwa promy napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG), przystosowane do zasilania energią wiatrową. Zostaną zbudowane w Naikai Zosen Corportation.
Statki o długości 199,4 metrów mają być dostarczone w 2025 roku i zastąpią jednostki, które MOL Ferry obecnie eksploatuje na trasie Oarai-Tomakomai. Na pokładzie pomieszczą 157 pasażerów, 50 samochodów osobowych i 155 ciężarówek.
Grupa MOL buduje obecnie w Japonii dwa pierwsze promy zasilane LNG - Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki, które wejdą do służby w 2023 roku. Zmniejszą emisję CO2 o około 35 proc. w porównaniu z obecnie eksploatowanymi promami, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii.
Firma postawiła sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Promuje szersze zastosowanie paliwa LNG poprzez rozwój i doskonalenie systemu dostaw paliwa LNG w Japonii i za granicą, a także planuje uruchomienie około 90 statków napędzanych paliwem LNG do 2030 r.
AL