Największy na świecie etanowiec (Very Large Ethane Carrier, VLEC) został oficjalnie ochrzczony w Teksasie. Pacific Ineos Belstaff, zbudowany głównie do transportu etanu z USA do Chin i Europy, został nazwany po marce odzieżowej Belstaff należącej do Ineos, brytyjskiego chemicznego giganta.
Dzisiejsza uroczystość jest kolejnym ważnym kamieniem milowym w rozbudowie możliwości Ineos w zakresie shipping & trading. Jak zawsze w Ineos, wprowadzamy innowacje i inwestujemy w przyszłość, dlatego cieszę się, że eksploatujemy obecnie największy na świecie VLEC i mam nadzieję, że statek ten będzie transportował niezbędne surowce przez kolejne lata – powiedział David Thompson, dyrektor generalny Ineos Trading & Shipping.
Zbudowany w Jiangnan w Chinach i eksploatowany przez Pacific Gas, statek Pacific Ineos Belstaff (dł. 230,1 m) jest pierwszym z czterech tego typu jednostek o pojemności 99 000 m sześć., wyposażonych w zbiorniki typu B, które pozwalają na optymalizację pojemności statku, dopasowując się ściśle do jego zewnętrznego kształtu. Zbiornik tego typu przeznaczony jest do przewozu różnych ładunków gazu skroplonego, w tym LPG, etylenu i etanu. Statek jest również wyposażony w dwa zbiorniki typu C montowane na pokładzie. Według stoczni zbiornik typu B można również zastosować do transportu LNG.
Ten typ VLEC jest klasyfikowany przez American Bureau of Shipping (ABS) i China Classification Society (CCS), spełniając najnowsze międzynarodowe przepisy dotyczące statków transportujących skroplony gaz luzem (Kodeks IGC), Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych (USCG) i innych odpowiednich przepisów międzynarodowych.
Wraz z uruchomieniem statku Pacific Ineos Belstaff, flota etanowa Ineos liczy obecnie jedenaście statków składających się z trzech jednostek typu VLEC i ośmiu statków typu "dragon". Według firmy, czwarty VLEC ma zostać przekazany armatorowi wiosną tego roku.
AL, z mediów
Fot.: Jiangnan Shipyard
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.