W piątek, 11 czerwca w stoczni Crist SA odbyło się cięcie pierwszych blach na nowoczesny i ekologiczny prom hybrydowy dla Finferries. To już trzeci tego typu, nowoczesny prom hybrydowy „plug-in”, w pełni wyposażony, budowany przez gdyńską stocznię dla fińskiego operatora promowego.
Prom hybrydowy (nr budowy P317) będzie pokonywać swoją trasę, korzystając wyłącznie z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku, natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.
Jednostka o długości 70 m, przeznaczona do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowana dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii, będzie miała możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów na swoim pokładzie.
Należy przypomnieć, iż pierwszym wybudowanym przez Crist SA dla Finferries nowoczesnym, dwustronnym promem hybrydowym była Elektra. Innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe promu zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
rel (Crist SA), AL
Fot.: Crist SA