Singapurska stocznia Sembcorp Marine wykorzysta napęd hybrydowy SYDRIVE-E firmy Schottel przy budowie pierwszego na świecie holownika z napędem LNG i hybrydowym.
Dzięki temu Sembcorp Marine zbuduje pierwszą na świecie flotę holowników hybrydowych zasilanych LNG, która zastąpi dotychczasowe holowniki z napędem diesla. Statek został zaprojektowany przez LMG Marin, spółkę zależną Sembcorp Marine - wiodące biuro projektowe z Bergen w Norwegii, które dostarcza energooszczędne rozwiązania. Powstanie 12 takich jednostek.
Praca holownika w portach Singapuru będzie wymagał bardzo zmiennych zakresów mocy. W zależności od pożądanego trybu pracy i wymaganej mocy napędowej, hybrydowy system napędowy aktywuje odpowiednie źródło mocy lub oba na raz. Zarówno silniki główne zasilane LNG, jak i silniki elektryczne są sprzężone z systemem SYDRIVE-E i zawsze pracują wydajnie w optymalnych zakresach obciążeń, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń, a jednocześnie wspierając wysiłki Sembcorp Marine w zakresie ochrony środowiska.
Azymutalne pędniki zapewniające dużą manewrowość
Hybrydowe pędniki azymutalne Schottel RudderPropellers typu SRP 430 firmy Sembcorp Marine będą miały moc pobieraną około 2000 kW każdy, dostarczaną przez zeroemisyjne silniki elektryczne i/lub niskoemisyjne silniki główne LNG.
Pędniki azymutalne Schottel SYDRIVE-E są projektowane i produkowane w Niemczech. Rozruch i serwis posprzedażowy zapewni firma Schottel Far East z Singapuru.
Hybrydowa flota Sembcorp Marine będzie obsługiwana przez jej spółkę zależną Jurong Marine Services, która będzie świadczyć usługi w singapurskich portach. Rozpoczęcie działalności planowane jest na koniec 2021 roku.
AL, rel (Schottel)