Pierwsza transza pieniędzy przeznaczonych na budowę nowego doku dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” trafiła do Szczecina. Jak informuje Radio Szczecin, to około 30 mln złotych.
Nowy dok ma mieć niemal 236 metrów długości, dzięki czemu umożliwi stoczni remont większych statków. Na jego budowę zostanie przeznaczonych łącznie 130 mln złotych. Jak pisze Radio Szczecin, pieniądze te pochodzą z Funduszu Rozwoju Spółek.
Pierwsza transza, około 30 milionów złotych została już uruchomiona. Te pieniądze będą wykorzystane na prace projektowe, które już trwają, na zakup materiałów i przygotowanie infrastruktury stoczniowej Stoczni Szczecińskiej m.in. na wykonywanie doku, opracowanie technologii, czyli wszystkie prace niezbędne, techniczne, które są potrzebne do wykonania tej inwestycji – mówi na łamach Radia Szczecin Krzysztof Zaremba, prezes MSR Gryfia.
Pierwsze statki z nowego doku skorzystają pod koniec przyszłego roku.
„Gryfię” czeka także budowa pirsu i głębi dokowej.
AL, Radio Szczecin
Głębia dokowa już powstała tuż za stocznią na końcu nabrzeża nr 3 i stocznia zaczęła budowę własnej stacji prób z nabrzeżem nr 4 i pirsem dokowym co skończyło się w momencie załamania się finansów państwa pzperowskiegoi stocznia wpadła w marazm tego co było
Po objęciu prezesury przez ŚP Piotra Soykę i określeniu kierunków dalszego trwania stoczni zakład poradził sobie z nadmiernym zatrudnieniem i dostosował się do sytuacji światowej zawierając kontrakty na remonty z zachodnimi armatorami na remonty
Do naprawdę prawidłowego rozwoju zabrakło właśnie dużego doku. Tego z Gryfii .
Po połączeniu Gryfia oddała dok , 40 m zabytek z XlX wieku gdzie postawienie jakiejkolwiek jednostki groziło katastrofą
A czy nowy dok pomoże Gryfii? Tak gdyż po następnym dołku finansowym nowy właściciel kupi za 1 zł
Jeśli przyjąć , że dok będzie ważył dziesięć tysięcy ton po ojro za kilo materiału i podobnie robocizny , to już jest sto baniek.
Gdzie jest pochylnia ? , gdzie montaż na wodzie ? , gdzie keson ? , gdzie uzbrojenie , kable , pompy , farba , odbiory , transport, itp.
Dźwigi na basztach po 50 ton .
Jak się ma wartość wyposażenia do wartości żelaza ?.
1. Połączenie gmin ościennych Warszawy w jedną WIELKĄ WARSZAWĘ. Wyszło?
2. Polskie Ro-Paxy ze Szczecina. Wyszło?
3. Okręty podwodne wybudowane w polskich stoczniach. Wyszło?
4. Odszkodowania od Germanii za II Wojnę Światową...
5. Wybory korespondencyjne...
6. Centralny Port Lotniczy...
7. Wrak Tusiępolewa...
8. Polskie samochody elektryczne...
9. Śmigłowce ze Świdnika...
10. Elektrownia Atomowa...
Nie obiecywać, tylko dać działać~!
A w nim okolo 5 minuty i dalej "platforma dostala srodki z unii, pod jednym warunkiem, ze w stoczni moga produkowac wszystko co chca, ale nie statki. Aby miec pewnosc, ze nie bedzie produkcji statkow wyeliminowano pewne ogniwo, czyli obrobke blach" I ja ufam Piotrowskiemu a nie tobie gxc. Tak jak postepuja tuskoidy nie postepuja ludzie w innych narodach, zamkna wydzial blach wiedzac, ze to rozlozy stocznie na lopatki.
No ale co to zmienia w sensie ogolnym? Liberaly zaoraly stocznie, i tylko oni, uczyli ludzi strzyzenia psow. Pamietam jak sie wyborcza martwila co z kotami bedzie na terenie stoczni Gdynia - nigdy sie nie martwili co bedzie z ludzmi. I taka wlasnie jest cala 3RP ta liberalna. I wlasnie dlatego tak trudno im teraz sie odbic od dna. Posel pupka bez charyzmy tez nie pomaga a w TVN mobbing. Totalne dno i tyle. Kraj pelen patologii i nieudacznikow. Majac takie wielkie mozliwosci po upadku komuny, taki przemysl, dzis jestesmy wlasnoscia zachodnich korpo bez zadnego polskiego know how. A dziadostwo rechocze, rechocze, rechocze.
1) ST3 wydano 350 mln złotych na firmę na jeden projekt i otrzymano za 400 mln długu. W sumie w du..pe 750 mln i 300 wywalonych na kasę podwykonawców
2) Nauka - miliard długu i zarobiony Karsterenem + wywaleni na kasę podwykonawcy
3) 1,5 mld na opcjach co "Forza Kwiatkowski " , "geniusz' biznesu stoczniowego " podpisał i bo myślał, że banki w balona zrobi . Spłacił to ? Ze czego ? Jak tylko nowych długów zarządzaniem kongijsko-zakładkowym narobił
Jeżeli tak, to tylko z kasy podatników, bo dodatkowych długów narobił. No i wywaleni podwykonawcy.
4) Krist - niespłacony dok, nie popłacone ostatnie raty, kilkaset milionów długi i wywaleni podwykonawcy. Jak dostaną kasę to tylko z własnych podatków
6) Połączenie MSR ze Ś-cia z patologią za Szczecina. Skutek, że dzisiaj PISiory mogły dokończyć dzieła zniszczenia. Wywalono na pysk w pandemii 200 osób oraz okradziono i zniszczono firmę jak SSN.
Nie będę już pisał o Katarze i innych branżach, bo by się ilość czcionek zablokowała.
Obie bandy to jedno i to samo gó...wno geszefciarsko-politrukowe ! Nikt nikogo nie wsadził za Mars i nikt nikogo nie wsadzi za FRS. .
Chory kraj !!! Wsadzą tylko tego, kto będzie chciał z tą patologią skutecznie walczyć
-długość całkowita -ok. 235,6 m;
-długość podporowa -213,1 m;
-szerokość zewnętrzna -47,3 m;
-szerokość wewnętrzna -38 m;
-nośność doku -ok. 27000 ton. więc albo planują przebudować istniejącą pochylenie albo wynajmom gdzieś duży i szeroki dok pływający do budowy tego doku.... ALBO BENDĄ BUDOWALI MAŁE SEKCJE I ŁONCZYLI JE NA WODZIE... Co jest najbardziej skomplikowaną metodą budowy. W Polsce takie doświadczenie przy łonczeniu KADŁUBÓW miała Stocznia Gdynia. NIE KOJARZĘ BY W SZCZECINIE KIEDYŚ TAK BUDOWANO,? MOŻE KTOŚ WIE?
Ale jest jedno małe ale - szerokość jednostek to około dziesięciu metrów .
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.