Fińskie biuro projektowo-konsultingowe Deltamarin zaprezentowało projekt kontenerowca typu Kielmax (parametry umożliwiające żeglugę Kanałem Kilońskim) napędzanego LNG.
Projekt C.Delta2100 powstał w oparciu o szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe, których celem jest stworzenie najlepszej w swojej klasie konstrukcji pod względem pojemności ładunkowej, elastyczności i oszczędności paliwa.
Jednostka z klasą lodową 1A (dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim) zapewni pojemność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni wpłynie na stabilność w warunkach pełnego załadunku.
Wiele wysiłku włożono także w rozwój kształtu kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędową. Obejmowało to dziesiątki obliczeń oraz serie testów modelowych w basenie modelowym w Hamburgu (HSVA).
Parametry główne C.Delta2100
Długość całkowita: 179,40 m
Szerokość: 31,00 m
Zanurzenie: 8,50 m
Pojemność: 2100 TEU
Nośność: 18 500 t
Prędkość eksploatacyjna: 18 węzłów
AL, rel (Deltamarin)
Postikatu 2
FI-20250 Turku
Finland
Tel. +358 2 4336 300
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.