Stocznie, Statki

Fińskie biuro projektowo-konsultingowe Deltamarin zaprezentowało projekt kontenerowca typu Kielmax (parametry umożliwiające żeglugę Kanałem Kilońskim) napędzanego LNG.

Projekt C.Delta2100 powstał w oparciu o szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe, których celem jest stworzenie najlepszej w swojej klasie konstrukcji pod względem pojemności ładunkowej, elastyczności i oszczędności paliwa.

Jednostka z klasą lodową 1A (dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim) zapewni pojemność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni wpłynie na stabilność w warunkach pełnego załadunku.

Wiele wysiłku włożono także w rozwój kształtu kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędową. Obejmowało to dziesiątki obliczeń oraz serie testów modelowych w basenie modelowym w Hamburgu (HSVA).

Parametry główne C.Delta2100

Długość całkowita: 179,40 m
Szerokość: 31,00 m
Zanurzenie: 8,50 m
Pojemność: 2100 TEU
Nośność: 18 500 t
Prędkość eksploatacyjna: 18 węzłów

AL, rel (Deltamarin)

1 1 1 1
+7 uchadi sabaka...
Myślałem , że tej pijaczyny nie ma już na scenie politycznej ... hmm... patrzcie ... a ona schowała się w Brukseli.
Jak kolejarz był Ministrem Transportu za czasów SLD to nic nie zrobił dla regionu a teraz ma czelność zabierać głos !
Nawet jak masz rację to milcz , kolego ... bo jeszcze nie rozliczyłeś się ze swoich przekrętów !
23 luty 2015 : 12:31 Bimber-racki | Zgłoś
0 Loty krajowe
A co z lotami krajowymi panie Liberadzki.W powietrze trzeba iść bo drogi są do budowy a powietrze jest wolne...tym nich się pan zajmie.
24 luty 2015 : 22:13 zbyniu | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192