Firma Great Lakes Dredge & Dock zleciła firmie Ulstein Design & Solutions BV (UDSBV) z Holandii zaprojektowanie pierwszego podsypkowca, pływającego pod banderą amerykańską. Statek będzie miał kluczowe znaczenie w budowaniu przyszłości amerykańskiego przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.
Jesteśmy niezwykle dumni, że Great Lakes Dredge & Dock Co. LLC (GLDD) powierzyła nam ten projekt - przyznał Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający holenderskiego biura projektowego w Ulstein. - Bardzo podobała nam się współpraca z zespołem GLDD przy opracowywaniu koncepcji w ciągu ostatnich kilku miesięcy, mimo że nigdy nie spotkaliśmy się fizycznie ze względu na ograniczenia w podróży COVID-19. Nasz zespół jest chętny do dalszej współpracy.
Statki określane jako fallpipe vessels to podsypkowce. Służą do precyzyjnego układania na dnie morskim, a także na lub przy podwodnych konstrukcjach (np. rurociągach) kruszywa, tak, by zanurzone budowle lub urządzenia przykryć nim i unieruchomić, ochronić przed kotwicami statków, zapobiegać ich podmywaniu przez prądy morskie czy też, by przygotować podłoże pod osadzanie lub budowę fundamentów podmorskich budowli.
Od początku projektowania zastosowaliśmy naszą nowo opracowaną metodę 'Blended Design' (projektowania mieszanego), która umożliwiła GLDD współtworzenie i rozwijanie ich biznesowego uzasadnienia i planu wraz z koncepcją statku. Zaowocowało to znaczącą poprawą efektywności ekonomicznej, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń poprzez optymalizację głównych wymiarów statku, prędkości i możliwości dynamicznego pozycjonowania - wspomina Ko Stroo, główny projektant i kierownik projektu w Ulstein. - Nasz projekt tego statku spełniającego wymogi US Coast Guard silnie koncentrował się na budowie statków w USA zgodnie z ustawą Jones Act oraz na łatwości budowy.
Podstawowy projekt zostanie opracowany przez holenderskie biuro projektowe Ulstein, z dużym udziałem inżynierów z biur siostrzanych w Norwegii i Polsce.
AL, PBS, rel (Ulstein Group)
Wiz.: Ulstein Group