Stocznie, Statki

Stocznia China Merchant Heavy Industry (CMHI) zamówiła sześć silników głównych MAN 12V32/44CR dla nowo budowanego statku do instalacji fundamentów morskich turbin wiatrowych Les Alizés belgijskiej grupy Jan De Nul.

Les Alizés zostanie zbudowany w stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI) w prowincji Jiangsu, we wschodnich Chinach, a jego dostawa planowana jest na 2022 rok.

MAN Energy Solutions współpracował wcześniej z Grupą Jan De Nul przy budowie wielu innych jednostek. Cieszymy się na ponowną współpracę przy oddaniu do eksploatacji tak godnego uwagi statku, który naprawdę rozpoczyna nową erę dla sektora instalacji offshore - powiedział Lex Nijsen, kierownik działu sprzedaży Four-Stroke Marine.

Silniki common rail o łącznej mocy 43 200 kW będą wyposażone w ulepszony system SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) dostarczany przez MAN dla zgodności z normą IMO Tier III. Będą także spełniały normę emisji NOx.

Ulepszona redukcja NOx jest niezbędna, aby nowy statek spełniał wymagającą normę ULEV (Ultra Low Emission Vessel) dla lepszej jakości powietrza, charakteryzującej się bardzo niską emisją NOx i cząstek stałych.

Silniki zostaną dostarczone z funkcjonalnością ECOMAP (oprogramowaniem do elektronicznego sterowania parametrami silnika - obrotami, ilością paliwa, precyzyjnym czasem wtrysku paliwa, etc.).

Elastyczność systemu common rail pozwala na zaprogramowanie silnika do pracy w różnych konfiguracjach charakterystyk / trybów mocy i zużycia paliwa, z każdym trybów mającym swój optymalny punkt efektywności przy określonym punkcie obciążenia - twierdzi producent.

Inną kluczową cechą 32/44CR jest, zdaniem MAN, wysoka moc silnika, nawet przy wysokich temperaturach.

Montaż fundamentów turbin wiatrowych nowej generacji

Les Alizés został specjalnie zaprojektowany do załadunku, transportu, podnoszenia i instalacji fundamentów morskich turbin wiatrowych. Główne cechy to żuraw główny o unosie nośności 5000 ton, nośność pokładu 61 000 ton oraz powierzchnia pokładu 9300 metrów kwadratowych.

Dzięki swoim wymiarom i udźwigowi Les Alizés będzie w stanie załadować, przetransportować i zainstalować wiele modułów największych i najcięższych fundamentów turbin wiatrowych. Ponadto, jako pływający statek dźwigowy, będzie mógł instalować cięższe i większe fundamenty na głębszych wodach i w bardziej wymagających warunkach.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter