Stocznie, Statki

Fińskie biuro konstrukcyjne Deltamarin podpisało kontrakt z fińską stocznią Rauma Marine Construction (RMC) na projekt promu pasażerskiego dla fińsko-szwedzkiego konsorcjum Kvarken Link AB - operatora, który pod marką Wasaline obsługuje połączenie promowe przez Zatokę Botnicką. Wartość umowy z RMC to około 4 mln euro.

Jak informuje Deltamarin, prace prowadzone będą przez okres około 13-14 miesięcy w oddziałach biura w Finlandii i w Polsce. Dokładny zakres prac polskiego oddziału będzie nam znany później.

Prom będzie miał długość pasa ładunkowego 1500 metrów dla samochodów ciężarowych na dwóch pokładach i pomieści 800 pasażerów. Jednostka zostanie zaprojektowana tak, aby jej wpływ na środowisko naturalne był minimalny, dlatego też źródłem paliwa będzie skroplony gaz ziemny (LNG). Do napędzania promu wykorzystany będzie również biogaz. Aby zagwarantować zdolność do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych regiony Kvarken, będzie posiadał klasę lodową 1A Super.

Jak zapowiadają konstruktorzy, statek ma być dostarczony w 2021 roku, zastąpi wówczas na wspomnianej linii zbudowany w 1981 r. statek Wasa Express i będzie kursował codziennie w regionie Kvarken pomiędzy miastami Vaasa w Finlandii i Umeå w Szwecji.

Czytaj także: Polska staje się zagłębiem projektowym dla przemysłu stoczniowego. Atutem są polscy inżynierowie

Grupa Deltamarin świadczy usługi żegludze, przemysłowi stoczniowemu i morskiemu na całym świecie. Są to zarówno usługi inżynierskie od studiów wykonalności i opłacalności poprzez rozwój koncepcji, fazę projektów kontraktowych do kompletnej dokumentacji technicznej i warsztatowej łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach na całym świecie. 

Założona w lecie 2014 roku, fińska stocznia Rauma Marine Constructions Oy (RMC) specjalizuje się w budowie i konserwacji lodołamaczy, promów samochodowych i okrętów.

AL, rel (Deltamarin), Newseria.pl

+1 czy ktoś wie
jaki zakres prac wykonuje się w polskim oddziale Deltamarin przy różnych projektach ? jest to głównie warsztatówka czy np są wykonywane analizy statecznościowe, hydrodynamika, obliczenia FEA, projekty kształtu kadłuba. Jak ktoś coś wie z autopsji to mógłby podać też software jaki jest używany w firmie do wykonywania tych prac
13 marzec 2019 : 20:36 mic | Zgłoś
+1 wie
poza projektem technicznym i warsztatówką w zakresie kadłuba, rur, wyposażenia pokładowego i wnętrz: stateczność w pełnym zakresie (NAPA), hydrodynamika - tylko offshore seakeeping (ANSYS AQWA), oporowa nie (a więc i nie kształt kadłuba), FEM w dużym zakresie (NASTRAN). Oczywiście rzadko kiedy wszystko na raz w jednym projekcie, ale i tak się zdarza
14 marzec 2019 : 08:48 G | Zgłoś
0 thx
czyli praca na dobrym poziomie, dzięki za odpowiedź
14 marzec 2019 : 14:24 mic | Zgłoś
0 Prom nowy prom stary
Ciekawe co bedzie z Wasa Ekspress, Bedzie mial 30 na karku !?
14 marzec 2019 : 14:44 Stary Kolejarz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter