Prom Nova Star, wyczarterowany przez Polską Żeglugę Bałtycką, przechodzi remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Na burcie statku namalowano już, charakterystyczne dla tego armatora, logo.
Prom wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa 29 marca br. Po kilkutygodniowym postoju w doku stoczni, oprócz naniesienia logotypu Polferries, przeprowadzono drobne prace rurarskie i kadłubowe. Nova Star przechodzi także remont dwóch z czterech silników głównych oraz trzech agregatów prądotwórczych. Kolejne prace będą wykonywane po pełnej weryfikacji i odbiorach dokonanych przez przedstawicieli PŻB.
Czytaj także: Prom Nova Star już w Gdańsku
Prom Nova Star zbudowano w 2011 roku jako Norman Leader w stoczni ST Marine (Singapore Technologies Marine Ltd.) z Singapuru. Jeszcze do niedawna prom pływał na trasie Tanger (Maroko) – Algeciras (Hiszpania) przez Cieśninę Gibraltarską.
Teraz, przez okres dwóch lat, z opcją kupna przez PŻB po zakończeniu okresu umowy czarterowej, statek ma obsługiwać bałtycką linię Gdańsk–Nynäshamn. Jednostka ma być uzupełnieniem użytkowanego już na tej linii promu Wawel.
Długość promu to 161 m, szerokość – 25,6 m, zanurzenie – 6, 20 m. Osiąga prędkość 21 węzłów. Pojemność ładunkowa dla samochodów ciężarowych wynosi 1 575 m, a dla samochodów osobowych - 1 215 m, co daje łącznie 2 790 m.
SL, AL
Fot.: Sławomir Lewandowski, Piotr B. Stareńczak
-przekroczono terminy budowy
-nie stosowano się do dokumentacji,co miało naruszyć statecznosc jednostki
Ostatecznie w marcu 2014 trafił do Kanady,w marcu zmieniono nazwę promu i tam 15.05.2014 odnotował pierwszy rejs pasazerski.
W Kanadzie czrterujący narobił dlugów i statek zakonczył swoją działalność.
Praca w Gibraltarze tez była niezbyt długa.
Oby polska karta była radośniejsza.
Mieczyslaw
1. Mogą zrezygnować z Nova Star (mało prawdopodobne).
2. Nic nie wycofywać, tylko uruchomić nową trasę (np. Świnoujście - Kłajpeda). Problem ze skompletowaniem załogi.
3. Wycofać Wawela (prawdopodobne).
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.