Sekcje kadłuba pierwszego arktycznego statku patrolowego (Arctic and Offshore Patrol Ship, AOPS) dla Royal Canadian Navy połączono w kanadyjskiej Stoczni Halifax należącej do grupy Irving Shipbuilding.
W piątek, 8 grudnia sekcję dziobową nieco ponad 100-metrowego okrętu HMCS Harry DeWolf przetransportowano na nabrzeże, gdzie zespawano ją z rufową sekcją kadłuba. Okręt zostanie przekazany latem 2018 roku.
Projekt okrętów bazuje na projekcie lodołamacza (okrętu patrolowego) straży wybrzeża Norwegii - NoCGV Svalbard (W303). Każda z jednostek, o długości 103 m i szerokości 19 m, zostanie przystosowana do pływania w rejonach arktycznych. Obecnie budowane są dwa tego typu okręty, wspomniany HMCS Harry DeWolf, a także HMCS Margaret Brooke. Cięcie stali na budowę trzeciej jednostki, HMCS Max Bernays, zaplanowano jeszcze w tym miesiącu.
Budowa statków to efekt wprowadzonej w 2010 roku krajowej strategii stoczniowej, której celem była odbudowa floty marynarki wojennej i straży przybrzeżnej, tworząc jednocześnie zrównoważony przemysł stoczniowy na wschodnim wybrzeżu. Przeznaczono na ten cel 35 miliardów dolarów.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.