Stocznie, Statki

Rozpoczęła się budowa nowego statku wycieczkowego klasy Helios LNG dla armatora AIDA Crusies. Jednostka będzie napędzana wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Uroczystość położenia stępki pod budowę statku AIDAnova odbyła się wczoraj w stoczni Meyer Werft w Papenburgu. Jest to pierwszy z dwóch statków nowej generacji dla tego operatora. AIDAnova opuści stocznię Meyer Werft jesienią 2018 r., a od grudnia zaoferuje tygodniowe rejsy na trasie Gran Canaria i Teneryfa, zawijać będzie także na Maderę, Lanzarotę i Fuerteventurę. Na pokładzie, oprócz tradycyjnych kabin, znajdą się m.in. apartamenty typu penthouse, mniejsze, ale równie luksusowe apartamenty, a także kilkanaście restauracji i barów.

AIDA Cruises jest częścią Carnival Corporation & plc, największego na świecie koncernu cruisingowego. W swym portfolio posiada kilka najbardziej znanych na rynku wycieczkowych marek jak m.in.: Carnival Cruise Lines, Costa Crociere, Cunard Line, Holland America Line, Ibero Cruises, Ocean Village, P&O Cruises, P&O Cruises Australia, Princess Cruises, Seabourn Cruise Line.

AL

+3 AIDAnova
Taki gigant jak AIDAnova na być oddany jesienią 2018. ( [link usunięty]), a "nasze" promy, dizesięciokrotnie mniejsze i prostsze będą budowane (?) po trzy lata na sztukę. Stępka na pierwszy z nich stoi sobie na Wulkanie i rdzewieje - ciekawe kiedy ten wspaniały, pisowski prom spłynie na wodę...
07 wrzesień 2017 : 15:30 Pies na pisowskie b | Zgłoś
+4 Meyer Werft IMO 9781865
Bardzo polecam wejscie na strone Meyer Werft i zobaczenie Państwo w jakich warunkach powstają tam statki.
Stocznia buduje 2 jednostki rocznie i ma zamowienie na wiele lat.
Wycieczkowiec wyholowany z doku bunkruje sie i jest gotowy do drogi.
Sredni koszt wycieczkowca to 900 mln $.
Pozdrawiam
Mieczyslaw
11 wrzesień 2017 : 17:51 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter