Lloyd's Register dołączy do projektu Quadriga - realizacji budowy największego żaglowego statku towarowego na świecie z inicjatywy operatora Sailing Cargo Schifffahrtsbeteiligungs GmbH z siedzibą w Hamburgu.
Projekt zakłada budowę 170-metrowej jednostki zdolnej pomieścić od 1700 do 2000 samochodów, z ożaglowaniem typu DynaRig (żagle w systemie DynaRig są elektrycznie rozwijane na obracanych, także elektrycznie, masztach). Statek ma mieć więc napęd hybrydowy, tutaj rozumiany jako żaglowy i spalinowo-elektryczny oraz opcjonalnie ma korzystać z systemu akumulatorowego przy szczytowym zapotrzebowaniu na moc. Statek osiągać będzie maksymalną prędkość 10-12 węzłów.
Napęd wspomagany wiatrem to jedna z nielicznych, realnych opcji wprowadzenia energii odnawialnej do żeglugi. Przeprowadzone przez Lloyd's Register badania Low Carbon Pathways 2050 wykazały, że do roku 2030 muszą wejść do eksploatacji statki niskoemisyjne, co oznacza zmiany w branży morskiej. Projekt Quadriga stanowi jedno z potencjalnych alternatywnych rozwiązań.
- Musimy zrobić coś dobrego dla przyszłości naszej branży - mówi Uwe Köhler, pomysłodawca projektu Quadriga. - Projekt Quadriga łączy w sobie tradycyjne, sprawdzone systemy z najnowocześniejszą technologią, które mają ograniczyć emisję CO2 do środowiska.
Lloyd's Register zapewni zgodność z najwyższymi standardami technicznymi, bezpieczeństwa i ochrony środowiska przy realizacji projektu, od doradztwa do nadzoru budowlanego. Towarzystwo klasyfikacyjne sprawdzi również, czy osiągnięto przewidywane parametry wydajności.
AL, rel (Lloyd's Register)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.