Pierwszy z dwóch podsypkowców dla belgijskiej grupy Jan De Nul zbudowany w AVIC Weihai Shipyard Co., Ltd. został przekazany w dniu 29 czerwca. Na ten statek, Ulstein Power & Control, dostarczyła kompletny system napędowy, system automatyki okrętowej, system pozycjonowania dynamicznego, system sterowania dla sterów strumieniowych, przeprowadził testy i rozruch.
Adhémar de Saint-Venant to wielozadaniowy serwisowiec offshore (OSV) i podsypkowiec jednocześnie. Zdaniem grupy Jan De Nul, jednostka może umieścić na dnie morza około 5100 ton kamieni przy jednorazowym załadowaniu, przy użyciu czerparki, przenośnika taśmowego i rury spustowej sięgającej na głębokość 600 m. Alternatywnie, ładunek może być obsłużony przez pochyloną rurę spustową, w celu bezpiecznej instalacji przed konstrukcjami offshore, takimi jak: nogi platformy, fundamenty grawitacyjne czy fundamenty z podstawą betonową lub stalową, które są odpowiednio wwiercane lub wbijane w dno morskie.
Statek rozpocznie działania na farmie wiatrowej Kriegers Flak na Bałtyku. Jako jednostka do zasypywania skałami pracować będzie wraz z pogłębiarką podsiębierną Gian Lorenzo Bernini. Razem zadbają o wykopanie fundamentu i instalację podkładu żwirowego. Fundamenty grawitacyjne farmy wiatrowej będą balastowane i zabezpieczone przez Adhémar de Saint-Venant.
4,5 miesiąca po wodowaniu
Statek został dostarczony armatorowi 4,5 miesiąca po wodowaniu. Charakteryzuje go 96 m długości i 22 m szerokości. Długość przyjmowanego jednorazowo na pokład kabla wynosi ok. 220 km, a instalacje rozruchowe obejmują 82 elementy. Podczas szczytowego okresu odbioru na pokładzie przebywało ponad 220 osób, a w ciągu 40 dni ułożono i połączono 220 kabli.
Firma Ulstein Electrical Technology Co. Ltd (UET) przeprowadziła rozruch wstępny. Zakres prac obejmował dostarczanie niezbędnych dławnic kablowych i przepustów kablowych, sprawdzenie ich, oznakowanie wewnątrz szafek oraz niezbędne uziemienie zgodnie z planem kablowym, zasadami i regulacjami. Dodatkowo podłączenie przewodów na sprzęcie Ulstein oraz wyposażenia od innych dostawców, sprawdzenie i potwierdzenie systemów gotowych do uruchomienia.
Firma od kilku lat utrzymuje silną pozycję w Ningbo w Chinach.
- Ekipa naszych wyszkolonych elektryków przeprowadza wstępne uruchomienie w kilku stoczniach w Chinach. Najnowsze projekty dotyczyły statków PSV w takich jak Wuchang Shipbuilding Industry Group Co.,Ltd. czy Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd - mówi zastępca dyrektora generalnego Stig Hjelvik.
Pakiet Ulstein Power & Control składał się z generatorów, rozdzielnic, centrum sterowania silnikiem, przetwornicy częstotliwości i silników wysokoprężnych. System sterowania Ulstein IAS został opracowany przez firmę Ulstein.
Grupa Jan De Nul z siedzibą w Luksemburgu jest ekspertem w dziedzinie pogłębiarstwa i budownictwa wodnego, a także wyspecjalizowanych usług dla przemysłu offshore, naftowo-gazowego i energii odnawialnej.
AVIC Weihai Shipyard Co., Ltd. z siedzibą w prowincji Szantung w Chinach została założona w 1951 r. Produkcję statków na rynek międzynarodowy rozpoczęła w 1998 r.
Norweska spółka Ulstein Group swoją działalność rozpoczęła już w 1917 roku i specjalizuje się m.in. w projektowaniu statków i obiektów pływających oraz ich budowie.
AL, rel (Ulstein Group ASA), PBS
Fot.: Ulstein Group ASA
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.