Stocznie, Statki

Firma Viking Line poinformowała, że podpisany w kwietniu kontrakt na budowę nowoczesnego promu wszedł w życie. To oznacza, że fiński armator znajdzie się w posiadaniu nowej jednostki już w 2020 r.

Przewoźnik podpisał kontrakt na budowę nowego promu już na początku kwietnia br. W kontrakcie zapisane zostały warunki, które musiały zostać spełnione, by sygnowana wówczas umowa zaczęła obowiązywać. Wiadomo, że wszystkie kryteria zostały wypełnione, a to oznacza, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by budowa w stoczni Xiamen Shipbuilding ruszyła pełną parą.

Inwestycja związana z budową nowej jednostki pochłonie 194 miliony euro. Będzie ona miała 218 metrów długości, a na pokład będzie mogła zabrać 2800 pasażerów. Dysponować będzie linią ładunkową o długości 1500 metrów. Prom będzie zasilany paliwem LNG, co oznacza, że jego wpływ na środowisko zostanie ograniczony do minimum. Po ukończeniu prac konstrukcyjnych będzie on obsługiwał połączenie pomiędzy Turku, Wyspami Alandzkimi oraz Sztokholmem.

Więcej >>>

PromySkat.pl

0 Dlaczego?
Pytanie do naszych "wizjonerów" i "odbudowywaczy" przemysłu stoczniowego w Polsce. Dlaczego fiński armator tak duży i nowoczesny prom zamawia w Chinach, a nie w jednej z super nowoczesnych stoczni fińskich, czy też w innej stoczni w Europie? Jak nasze stocznie będą w stanie konkurować z chińskimi, zdolnymi do budowy takich jednostek, podczas gdy budowa podobnych jednostek w Polsce daleko wykracza poza możliwości naszego przemysłu stoczniowego (nigdy w Polsce nie zbudowano porównywalnego promu, blamaż z budową promów dla Steny nie jest dobrym przykładem ;)??
05 lipiec 2017 : 05:54 Stoczniowiec | Zgłoś
0 Rotor sails
Pozwolę sobie zwrócić Państwa uwagę na dwa maszty. W istocie sa to dodatkowe pędniki (rotor sails lub spinning sails). Wymyślił je 100 lat temu Anton Flettner. Na promie będa miały 24 m wysokości. Przed laty widziałem podobne na E-Ship 1 imo 9417141.
Rowniez Maersk zastosuje je na dwu 240 m tankowcach-juz za rok. NORSEPOWER będa miały 30 m wysokości i 5 m srednicy.
Ciekawa jest fizyka tych napędów. Polecam uwadze.
Materiały dotyczące polskiego promu wolę przemilczeć.
Serdecznie pozdrawiam
Mieczyslaw
07 lipiec 2017 : 15:18 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter