Firma Viking Line poinformowała, że podpisany w kwietniu kontrakt na budowę nowoczesnego promu wszedł w życie. To oznacza, że fiński armator znajdzie się w posiadaniu nowej jednostki już w 2020 r.
Przewoźnik podpisał kontrakt na budowę nowego promu już na początku kwietnia br. W kontrakcie zapisane zostały warunki, które musiały zostać spełnione, by sygnowana wówczas umowa zaczęła obowiązywać. Wiadomo, że wszystkie kryteria zostały wypełnione, a to oznacza, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by budowa w stoczni Xiamen Shipbuilding ruszyła pełną parą.
Inwestycja związana z budową nowej jednostki pochłonie 194 miliony euro. Będzie ona miała 218 metrów długości, a na pokład będzie mogła zabrać 2800 pasażerów. Dysponować będzie linią ładunkową o długości 1500 metrów. Prom będzie zasilany paliwem LNG, co oznacza, że jego wpływ na środowisko zostanie ograniczony do minimum. Po ukończeniu prac konstrukcyjnych będzie on obsługiwał połączenie pomiędzy Turku, Wyspami Alandzkimi oraz Sztokholmem.
PromySkat.pl
Rowniez Maersk zastosuje je na dwu 240 m tankowcach-juz za rok. NORSEPOWER będa miały 30 m wysokości i 5 m srednicy.
Ciekawa jest fizyka tych napędów. Polecam uwadze.
Materiały dotyczące polskiego promu wolę przemilczeć.
Serdecznie pozdrawiam
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.