Stocznie, Statki

Zapowiada się spora ekspansja w wykonaniu popularnego przewoźnika promowego Fjord1. Firma otrzymała właśnie koncesję na obsługę dwóch największych połączeń promowych w Norwegii. W związku z tym zapowiada kolejne inwestycje we flotę.

Trasy Hareid-Sulesund i Sykkylven-Magerholm mają status najważniejszych i największych połączeń w Norwegii. Zwycięstwo na ich realizację przypadło właśnie w udziale firmie Fjord1. Podpisanie kontaktu na obsługę tych połączeń wymusi na przewoźniku dalsze inwestycje we flotę. Firma przewiduje w najbliższym czasie budowę pięciu kolejnych nowych promów - trzy z nich zostaną wyznaczone do obsługi trasy Hareid-Sulesund w 2019 r., a dwa pozostałe będą kursować na linii Sykkylven-Magerholm od 2020 r.

Każda z nowych jednostek będzie mogła przyjąć na pokład 120 pojazdów osobowych. Zgodnie z obowiązującym teraz w Norwegii trendem będą to promy w pełni elektryczne. Ich budowa ma się zakończyć najpóźniej w 2019 r.

Więcej >>>

PromySkat.pl

+2 promy
Promy zbuduje stocznia Kleven Verft AS. Kadłuby statków zlecono do budowy w Polsce budować je będą 3 spółki NB 390 i NB 391 będą wyposażane w stoczni Myklebust neleżącej do Klevenmaritime.
17 maj 2017 : 09:53 henio | Zgłoś
+2 promy
To tak jakby budowali te promy dla siebie (KLEVEN, zeby dotrzec do nich na wyspe). Obecne promy to ledwo daja rade , chociaz i tak kolejki teraz sie troche zmniejszyly (kryzys ?)
18 maj 2017 : 06:22 btm | Zgłoś
+1 promy
Tak , promy pływają z Sulesundu i Alesundu . Na wyspę można dostać się też tunelem podmorskim z Eiksundu do Voldy.
Nowe promy będą miały napęd hybrydowy. Dwa wejdą do eksploatacji w 2019 r. a trzeci w 2020r.
18 maj 2017 : 07:39 henio | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter