Komisja przetargowa wyłoniła wykonawcę nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Jak informuje RZGW w Gdańsku, za najkorzystniejszą ofertę uznano tę w wysokości 70 mln zł złożoną przez Morską Stocznię Remontową Gryfia SA ze Szczecina. Uzyskała ona w kryterium oceny ofert najwyższą ilość punktów (100), na które złożyły się: cena (60 pkt), doświadczenie personelu wiodącego (20 pkt), gwarancja - 60 miesięcy (10 pkt) oraz czas reakcji serwisu gwarancyjnego po dostawie (każdego lodołamcza) - 8 godzin (10 pkt).
Ofertę w przetargu złożyła także Remontowa Shipbuilding SA. Cena wynosiła 73,7 mln zł. Jej ofertę, która uzyskała łącznie 83,17 pkt, oceniono następująco: cena (56,95 pkt), doświadczenie personelu wiodącego (20 pkt), gwarancja - 24 miesiące (4 pkt), czas reakcji serwisu gwarancyjnego po dostawie (każdego lodołamcza) - 36 godzin (2,22 pkt).
Jak poinformował zamawiający, żaden wykonawca nie został wykluczony oraz nie odrzucono żadnej oferty.
Zadanie, którego dotyczył przetarg, obejmuje budowę czterech lodołamaczy, jednego czołowego i trzech liniowych. Wykonawca wykona to zadanie w formule "Zaprojektuj i zbuduj" w terminie do listopada 2021 roku.
Lodołamacze na Wiśle odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa przeciwpowodziowego na Żuławach (w tym w Gdańsku) i całej Dolnej Wiśle. Zapobiegają powstaniu powodzi zatorowej.
Obecnie RZGW w Gdańsku dysponuje pięcioma lodołamaczami: Tygrys (1984 - 33 lata) - czołowym oraz liniowymi: Rekin (1991 r. - 26 lat), Orka (1991r. - 26 lat), Foka (1988r. - 29 lat) i Żbik (1989r. - 28 lat). Wszystkie należą do przedostatniej generacji lodołamaczy, która weszła do służby w 1982 r.
rel (Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku)
Czy konsultantem będzie Arctech Helsinki Shipyard?
Pozdrawiam.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.