Stocznie, Statki

COSCO Shipping Heavy Industry, z grupy China Ocean Shipping (Group) Company, planuje zmniejszyć liczbę stoczni specjalizujących się w budowie jednostek branży offshore z pięciu do dwóch. Zmiany mają nastąpić do 2020 roku. 

Zgodnie z zapowiedziami, zostaną zamknięte stocznie w Nantong, Zhoushan i Dongguan. Pracę kontynuować będą zaś stocznie w Qidong i Dalian, które budują też statki polarne, platformy wiertnicze i jednostki do transportu bydła, tzw. bydłowce.

- Zmniejszenie cen ropy naftowej, rosnące koszty materiałów i pracy to główne czynniki ograniczające działalność stoczni - poinformował rzecznik COSCO.

AL 

+5 Chiny
Dzięki za opublikowaną wzmiankę.Przybliza ona nas do realnie istniejących problemow przemyslu stoczniowego. W Chinach istnieje kilkaset stoczni,ale tylko 59 ma wsparcie państwa,lista ta systematycznie maleje (White List).Jeśli chodzi o offshory,to 28.12.2016 siedem stoczni chinskich podpisało porozumienie regulujące dzialanie na tym polu(The China Offshore Industry Alliance). Jest tam również COSCO. Na szczególną uwagę zasługuje Yantai CIMC Raffles.Polecam ich stronę i porównanie ich dokonań z naszymi.Jeśli ktoś sądzi,ze ich atutem jest prosta i tania produkcja,to moze sie zdziwić.Duzy udział wsród odbiorców ma wojsko. Aktualnie zaawansowane są prace na pierwszym chińskim lotniskowcu CV17 wzorowanym na Liaoning CV16.
Serdecznie pozdrawiam.
21 marzec 2017 : 11:38 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter