Stocznie, Statki

W sobotę, 18 lutego 2017 r. holownik Fenja wyholował z Gdyni kolejny częściowo wyposażony kadłub zbudowany w stoczni Crist SA. Była to druga jednostka z pary identycznych zamówionych w stoczni grupy Kleven przez niemieckiego armatora DFFU (Deutsche Fischfang-Union - spółki- córki wiodącej islandzkiej firmy zajmującej się połowami, przetwórstwem i handlem rybami i owocami morza Samherji).

Częściowo wyposażona jednostka, o stoczniowym symbolu budowy Myklebust NB 393, masie wodowania ponad 1700 ton i dość wysokim stopniu zaawansowania budowy i wyposażenia holowana jest do Gursken, siedziby stoczni Myklebust Verft z grupy Kleven, gdzie wstępnie spodziewana jest 24 lutego. Jest to trawler rufowy Berlin o numerze burtowym NC 105.

Trawler NB 393 (TBN Berlin), po dokończeniu wyposażenia i przekazaniu armatorowi przez norweską stocznię, będzie mógł prowadzić połowy zarówno za pomocą włoków dennych, jak i pelagicznych. Na statku zaplanowano 23 kabiny dla maks. 35 osób załogi. Na statku znajduje się linia technologiczna do obróbki mechanicznej ryb (oprawiania / patroszenia, filetowania, usuwania łusek, odskórzania, etc.).

Trawler Cuxhaven budowany jest według projektu NVC 374 WP opracowanego przez Rolls-Royce. Projektanci podkreślają, że statki typu NVC 374 WP charakteryzuje znacząca poprawa warunków pracy i bytowych dla załogi i przyjazność dla środowiska. Dwa statki zamówione przez DFFU, to pierwsze jednostki z dziobem o opatentowanym przez Rolls-Royce kształcie "Wave Piercing bow".

Grupa Kleven ma w zamówieniach jeszcze dwie, niemal identyczne (budowane według tego samego podstawowego, wyjściowego projektu) statki. Będą to Emeraude (NB 395) oraz Kirkella (NB 396) - oba dla firm związanych z Samherji. Jak dowiedział się Portal Morski, częściowo wyposażone kadłuby także tych dwóch statków dostarczy Crist SA.

Więcej o tych budowach, w tym szczegółowe dane techniczne trawlerów projektu NVC 374 WP - w naszym wcześniejszym materiale, dotyczącym przekazania pierwszego kadłuba dla DFFU (trawlera Cuxhaven), tam także video pokazujące wyholowanie tego statku z Gdyni:  Częściowo wyposażony trawler ze stoczni Crist dla grupy Kleven.

PBS

+1 PAOP
Ciekawe czy któryś z nich trafi pod polską banderę - PAOP też wchodzi w skład Samherji i jedyna firmą eksploatująca obecnie dalekomorskie trawlery pod polską banderą (obecnie 4 sztuki). To są przeważnie różne jednostki ze składu właśnie Samherji/DFFU.
20 luty 2017 : 07:26 GDA | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter