Do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA przypłynął pierwszy z promów brytyjskiego operatora P&O Ferries, należącego do czołowych graczy w zakresie przewozów promowych na trasie: Europa kontynentalna, a Wielka Brytania. Gdańska stocznia przez 21 dni przeprowadzać będzie jego modernizację.
Mowa o Pride of Canterbury, który do stoczni zawinął w poniedziałek, 16 stycznia w nocy. Prom przejdzie w stoczni remont odnowienia klasy, w ramach którego modernizację przejdą także powierzchnie hotelowo-gastronomiczne.
W Gdańskiej Stoczni Remontowa SA zostaną zmodernizowane łącznie cztery promy tego operatora: wspomniany Pride of Canterbury, siostrzane Pride of York i Pride of Bruges oraz Pride of Burgundy.
Jak informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego, powołując się na informacje rzecznika prasowego stoczni Remontowa SA - Janusza Woźniaka, w najbliższych miesiącach (w okresie od grudnia ubiegłego roku do marca br.), stocznia wyremontuje łącznie dziewiętnaście promów pasażersko-samochodowych. Będą to remonty głównie związane z odnowieniem klasy.
Pride of Canterbury został zbudowany w Niemczech w 1991 roku. Prom charakteryzuje długość 179,7 m; szerokość 28,3 m i tonaż pojemnościowy brutto 30 635. Na jego pokład może wejdzie maksymalnie 2 tys. pasażerów oraz 200-osobowa załoga. Ponadto prom przetransportuje 600 samochodów osobowych i 115 ciężarowych.
Czytaj także: Gdańska Stocznia Remontowa zmodernizuje promy brytyjskiego operatora
AL