W ubiegłym tygodniu, niemiecki operator Hapag-Lloyd świętował odbiór pierwszego z pięciu nowych kontenerowców klasy Valparaiso Express (post-panamax).
Uroczystość chrztu i nadania imienia odbyła się 7 grudnia w Terminal Pacifico Sur Valparaíso (Valparaíso, Chile), gdzie statek w przyszłości będzie regularnie zawijać.
- Wejście do eksploatacji statków klasy post-panamax gwarantuje, że Hapag-Lloyd pozostaje konkurencyjny na rynku - powiedział Anthony J. Firmin z Hapag-Lloyd. - Ameryka Południowa, zwłaszcza Chile to ważny kierunek dla firmy i będziemy służyć klientom z tego regionu, szczególnie, pod względem obsługi ładunków chłodzonych - dodał.
Nowe statki, dzięki innowacyjnej technologii, dostosowują się do najwyższych standardów na rzecz ochrony środowiska - osiągają szczególnie niskie parametry dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin. Charakteryzuje je długość 333 m, szerokość 48 m oraz pojemność do 10 593 TEU. Każdy z nich zostanie wyposażony w 2100 gniazd dla kontenerów chłodniczych, tj. reeferów.
Jednostki, budowane według przepisów i pod nadzorem uznanego towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, pływać będą pod niemiecką banderą.
Drugi statek z serii, zamówiony w kwietniu 2015 roku, został już dostarczony armatorowi. Odbiór pozostałych nastąpi w kwietniu 2017 roku.
Hapag-Lloyd, armator z bogatymi tradycjami i długą historią, jest znaczącym graczem na rynku w morskich przewozach kontenerowych. W swojej flocie posiada ponad 160 statków.
AL, rel (Hapag-Lloyd)