Specjaliści z norweskiego biura LMG Marin AS zaprojektowali dwustronny prom pasażersko-samochodowy dla włoskiego operatora promowego Caronte & Tourist.
Jednostka projektu LMG 290-DEG, o długośi 133 m oraz szerokości 21,5 m, zabierze na pokład maksymalnie 1500 pasażerów oraz 290 pojazdów (na dwóch pokładach samochodowych). Napęd opierać się będzie na układzie gazowo-elektrycznym z zastosowaniem trzech silników dual-fuel (na olej napędowy lub gaz LNG).
Prom zostanie zbudowany w tureckiej stoczni Sefine Shipyard. Zgodnie z informacjami przekazanymi w komunikacie, przekazanie armatorowi planowane jest w 2018 roku. Wówczas eksploatowany będzie głównie na trasie pomiędzy Villa San Giovanni we włoskim regionie Kalabria oraz Mesyną na Sycylii.
To pierwszy taki prom napędzany LNG z przeznaczeniem na Morze Śródziemne.
AL, rel (LMG Marin AS)