Stocznie, Statki

W stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG), 18 listopada br., zwodowano kadłub statku ro-ro Meleq (stoczniowy numer budowy 769), pierwszego z dwóch bliźniaczych budowanych na zamówienie Siem Shipping Inc. - jednej z firm grupy Siem, do której należy też stocznia FSG - z przeznaczeniem pod długookresowy czarter u tureckiego armatora Alternative Tasimacilik A.S. (Alternative Transport - AT), morskiego oddziału firmy Ekol Logistik A.S. z Istambułu, z prawem pierwokupu dla tureckiego kontrahenta.

Częściowo wyposażona nadbudówka statku (na zdjęciu - holowana na barko-pontonie w porcie Gdańsk), z pomieszczeniami załogi i sterówką, powstała w stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku. Do Niemiec wypłynęła 16 listopada w południe, a w poniedziałek, 21 lutego montowano ją już na statku.

Meleq zostanie przekazany do eksploatacji już w lutym 2017 roku. Pływać będzie na linii łączącej Turcję z Włochami. Drugi identyczny statek, Fadiq (symbol budowy 770), ma być przekazany armatorowi w roku 2018. Częściowo wyposażona nadbudówka dla tej jednostki także powstanie w stoczni Marine Projects.

Meleq, budowany według przepisów i pod nadzorem klasyfikacyjnym DNV (DNV GL), charakteryzuje się długością całkowitą 209,79 m, długością między pionami 197,74 m, szerokością 26,0 m, wysokością boczną 16,70 m, zanurzeniem 6,45 m (maks. 6,65 m), tonażem pojemnościowym brutto 32 000, CGT 22 049, nośnością 11 910 t i dzięki linii ładunkowej ro-ro o długości 4100 m (4076 m wg niektórych źródeł) będzie mógł przewozić do 283 trailerów drogowych (naczep), ładowanych i rozładowywanych przez furtę i rampę rufową o szerokości 17 m. Osiągać ma prędkość eksploatacyjną 21,3 węzła. Pływać będzie pod banderą Turcji.

Poniżej video z wodowania statku Meleq w stoczni FSG:

PBS, AL 

Fot.: Ireneusz Gradkowski; Rys.: FSG

-7 Zajebiśćie.
Niemcy zaczynają odbudowywać stocznie, a u nas je POgrzebali.
22 listopad 2016 : 06:19 Ala | Zgłoś
0 Bzdura
Cytuję Ala:
Niemcy zaczynają odbudowywać stocznie, a u nas je POgrzebali.

Czasem lepiej wiedzieć co się pisze, a nie przepisywać tego co się usłyszało w państwowej gadzinówce. Proszę zajrzeć: [link usunięty]
To już łabędzi śpiew tej stoczni, Niemcy sprzedali ją Norwegom, ale ci pewnie też zaraz pójdą z torbami i nawet duży kontrakt na prom dla Irish Ferries im nie pomoże.
23 listopad 2016 : 21:35 SSN | Zgłoś
-1 Niemiec Turek dwa brudery
Niemiecki kapitał robi interesy z Tureckim kapitałem a po obu stronach stołu siedzą Turcy. Gwoli przypomnienia: XIX wieczne Tureckie kontrtorpedowce również były budowane w Niemieckich stoczniach.
22 listopad 2016 : 10:50 MiLUB | Zgłoś
+1 różne funkce statku
....Znakomity statek do przewozu czołgów :-)
23 listopad 2016 : 07:30 Obserwator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter