W stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG), 18 listopada br., zwodowano kadłub statku ro-ro Meleq (stoczniowy numer budowy 769), pierwszego z dwóch bliźniaczych budowanych na zamówienie Siem Shipping Inc. - jednej z firm grupy Siem, do której należy też stocznia FSG - z przeznaczeniem pod długookresowy czarter u tureckiego armatora Alternative Tasimacilik A.S. (Alternative Transport - AT), morskiego oddziału firmy Ekol Logistik A.S. z Istambułu, z prawem pierwokupu dla tureckiego kontrahenta.
Częściowo wyposażona nadbudówka statku (na zdjęciu - holowana na barko-pontonie w porcie Gdańsk), z pomieszczeniami załogi i sterówką, powstała w stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku. Do Niemiec wypłynęła 16 listopada w południe, a w poniedziałek, 21 lutego montowano ją już na statku.
Meleq zostanie przekazany do eksploatacji już w lutym 2017 roku. Pływać będzie na linii łączącej Turcję z Włochami. Drugi identyczny statek, Fadiq (symbol budowy 770), ma być przekazany armatorowi w roku 2018. Częściowo wyposażona nadbudówka dla tej jednostki także powstanie w stoczni Marine Projects.
Meleq, budowany według przepisów i pod nadzorem klasyfikacyjnym DNV (DNV GL), charakteryzuje się długością całkowitą 209,79 m, długością między pionami 197,74 m, szerokością 26,0 m, wysokością boczną 16,70 m, zanurzeniem 6,45 m (maks. 6,65 m), tonażem pojemnościowym brutto 32 000, CGT 22 049, nośnością 11 910 t i dzięki linii ładunkowej ro-ro o długości 4100 m (4076 m wg niektórych źródeł) będzie mógł przewozić do 283 trailerów drogowych (naczep), ładowanych i rozładowywanych przez furtę i rampę rufową o szerokości 17 m. Osiągać ma prędkość eksploatacyjną 21,3 węzła. Pływać będzie pod banderą Turcji.
Poniżej video z wodowania statku Meleq w stoczni FSG:
PBS, AL
Fot.: Ireneusz Gradkowski; Rys.: FSG
Czasem lepiej wiedzieć co się pisze, a nie przepisywać tego co się usłyszało w państwowej gadzinówce. Proszę zajrzeć: [link usunięty]
To już łabędzi śpiew tej stoczni, Niemcy sprzedali ją Norwegom, ale ci pewnie też zaraz pójdą z torbami i nawet duży kontrakt na prom dla Irish Ferries im nie pomoże.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.