Stocznie, Statki

W środę, 26 października br., spodziewany jest w Gdyni Dupuy de Lôme, francuski okręt rozpoznania elektronicznego (w niektórych źródłach określany jako jednostka badawcza, a czasami - potocznie i nieprawidłowo - jako "okręt szpiegowski"). Zacumuje najprawdopodobniej rano tego dnia, przy nabrzeżu Francuskim.

W imieniu rządu Francji i jej marynarki wojennej, aranżacją kontraktu na budowę okrętu i nadzorem nad budową zajmowała się Compagnie National de Navigiation z Brestu, a z kolei na jej zlecenie - SAS Compagnie Maritime Nantaise MN. Ta ostatnia jest do dzisiaj technicznym zarządcą okrętu.

Według bazy danych IHS, właścicielem Dupuy de Lôme jest rząd francuski, a ściślej mówiąc francuska marynarka wojenna (Marine Nationale).

Okręt zbudowano w holenderskiej stoczni Royal Niestern Sander. Dupuy de Lôme został zwodowany pod koniec marca 2004 roku. Został przekazany dyrektoriatowi wywiadu wojskowego (Military Intelligence Directorate / Direction du Renseignement Militaire - DRM), następnie uzbrojony przez marynarkę wojenną do października 2005 r. i wprowadzony do służby 1 lipca 2006 roku.

Marynarka zainstalowała na okręcie systemy MINREM (Moyen Interarmées Navalisé de Renseignement d'origine Electro-Magnétique - wspólne środki marynarki wojennej dla badań elektromagnetycznych) 

Jest to pierwszy francuski okręt zaprojektowany i od początku zbudowany jako przeznaczony do "badań elektromagnetycznych". W dodatku Dupuy de Lôme  został zaprojektowany i zbudowany zgodnie ze standardami cywilnymi (nadano mu klasę Bureau Veritas). Okręt spełnia wymogi dla statków handlowych, w tym te, które dotyczą ochrony środowiska.

Jest to okręt dwuśrubowy wyposażony w dwie niezależne siłownie. Pomieszczenia załogi i "personelu badawczego" dla około 110 osób rozmieszczone są na czterech pokładach. Okręt odznacza się długą autonomicznością.

Okręt zwiadu elektronicznego Dupuy de Lôme- charakterystyka podstawowa:
nr IMO   9282156
sygnał wywoławczy   FALM
złożenie zamówienia   16.08.2002
położenie stępki   14.03.2003
wodowanie   27.03.2004
wprowadzenie do eksploatacji / przekazanie przez stocznię (wg IHS)   27.12.2004
wprowadzenie do służby   1.07.2006
stocznia   Niestern Sander BV, Delfzijl, Holandia
stoczniowy nr budowy   816
długość całkowita   102,40 m (101,75 m wg źródeł francuskich)
długość między pionami   95,38 m
szerokość konstrukcyjna   15,85 m
zanurzenie   5,01 m (4,91 m wg niektórych źródeł)
wysokość boczna do pokładu górnego   10,60 m
wysokość boczna do pokładu głównego   7,70 m
wysokość od powierzchni wody do szczytu najwyższego masztu   40,60 m
tonaż pojemnościowy brutto   4772
tonaż pojemnościowy netto   1428
nośność   1465 t (według innych źródeł 843 t)
wyporność   3100 t
wyporność pełna   3600 t
pojemność zbiorników paliwowych   690 m³
pojemność zbiorników wody pitnej   135 m³
pojemność zbiorników balastowych   331 m³
łączna moc napędu głównego   5940 kW (8076 KM)
silniki napędu głównego   2 × MaK 9M25, 4-suwowe, rzędowe, 9-cylindrowe (255 mm × 400 mm); 2970 kW (4,038 hp) MCR przy 750 obr./min.
przekładnie redukcyjne   2 ×
śruby napędowe   2 ×, nastawne (206 obr./min.), przenoszące moc 4065 KM (2990 kW)
zasięg (autonomiczność)   3400 Mm przy prędkości 16 w.
autonomiczność   30 dni (ograniczona pojemnością akumulatorów)
prędkość eksploatacyjna   16 węzłów (według innych źródeł 16,5 w.)
zespoły prądotwórcze   2 × Caterpillar 3512B, 4-suwowe, 12-cylindrowe (170 mm × 190 mm); 1424 kW MCR, każdy z prądnicą 1360 kW, 440/230 V, 60H
prądnice zawieszone (wałowe)   2 × 1150 kW, 440/230 V, 60 Hz  
stery strumieniowe, dziobowe   2 × 350 ekW
załoga   108 osób (wg IHS)
załoga   110 osób: 8 oficerów, 16 podoficerów, 6 marynarzy, 80 techników (wg źródeł francuskich)
klasyfikacja   Bureau Veritas
wybrane elementy wyposażenia elektronicznego   2 radary DRBN-38, wykrywacz ARBR-21 
uzbrojenie  2 × karabin maszynowy 12,7 mm

-4 taki
mafia rozstawia swoje jednostki ...
21 październik 2016 : 08:41 kkk | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter