Stocznie, Statki

Flota EuroAfrica Shipping Lines (ESL) wzbogaci się o kolejną jednostkę z rynku statków używanych. Chodzi o wielozadaniowy drobnicowiec, któremu nowy właściciel nada imię ESL America

Statek o nośności ok. 17,5 tys. t ma wejść do eksploatacji w barwach ESL w listopadzie br. Nowy nabytek cypryjskiego armatora, z centrum zarządzania flotą w Szczecinie, pozyskano głównie z myślą o wzmocnieniu potencjału przewozowego Linii Afryki Zachodniej, jednak niewykluczone, że zatrudniony zostanie w obsłudze planowanego serwisu łączącego rejon Afryki Zachodniej ze wschodnim wybrzeżem Ameryki Północnej (Filadelfia / Camden, porty USA nad Zatoką Meksykańską).

Statek eksploatowany był dotychczas przez BBC Chartering z Leer w Niemczech (Briese Schiffahrt).

Jednostka ma 143 m długości, 22,8 m szerokości i 9,7 m zanurzenia. Wyposażona jest w trzy ładownie, o pojemności 21,7 tys. m³ i trzy żurawie o udźwigu 80 t każdy, umożliwiające obsługę w tandemie ładunków do 160 t.

Statek ma konstrukcję wzmocnioną dla przewozu ładunków ciężkich; przystosowany jest do przewozu kontenerów i ładunków niebezpiecznych (klasy IMO I, w ładowni nr 1, innych klas ładunków niebezpiecznych - w całej przestrzeni ładunkowej z zastrzeżeniami kodu IMDG). Dysponuje trzema żurawiami przeładunkowymi o unosi po 80 t (dwa w tandemie mogą podnosić ładunki do 160 t).

Przypomnijmy, że pod koniec ub. r. ESL nabyła dwa siostrzane statki ESL Europa i ESL Africa o podobnych paramatrach, jednak nie bliźniacze w stosunku do nowego - ESL America.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak, Model Art

 

BBC Ems - TBN ESL Africa - charakterystyka podstawowa:
nr IMO 9347035
rok budowy 2006
stocznia Xingang Shipbuilding Heavy Industry - Tianjin, Chiny
zanurzenie maksymalne 9,70 m
długość całkowita 143,14 m
szerokość konstrukcyjna 22,80 m
wysokość boczna do pokładu głównego 13,30 m
wysokość całkowita od stępki 41,40 m
tonaż pojemnościowy brutto / netto 12 936 / 5824
nośność 17 500 t (według niektórych źródeł 17 349 t)
prędkość eksploatacyjna 15,0 węzłów
zużycie paliwa 29 t (RMG 380; na dobę, w morzu) / 2,1 t (MGO DMA na dobę, w porcie, bez użycia dźwigów) / 4,7 t (MGO DMA, na dobę, w porcie, z użyciem dźwigów)
pojemność ładowni 21 496 m³
powierzchnia ładunkowa pod pokładem 3184 m²
powierzchnia ładunkowa na pokładzie 1480 m²
żurawie pokładowe 3 × NMF, usytuowane na lewej burcie, o unosie 80 t każdy (w tandemie DOR do 160 t)
ładowność kontenerów 958 TEU (nominalna) / 617 TEU (kontenerów "statecznościowych" po 14 t)
gniazda dla kontenerów chłodzonych 64, na pokładzie
notacja klasy GL + 100 A5 ICE E3 G + MC E3 AUT
statek jest przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich i Drodze Św. Wawrzyńca.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter