Nowy, 158-metrowy statek pasażersko-samochodowy, dla duńskiego operatora Mols-Linien, zasilany będzie dwoma 8-cylindrowymi silnikami Wärtsilä 31. Statek zbuduje stocznia Rauma Marine Construction (RMC).
Silnik Wärtsilä 31, który wprowadzono na rynek w 2015 roku, to jedna z najbardziej wydajnych, zaawansowanych i przyjaznych środowisku nowości inżynieryjnych fińskiego koncernu. Jest dostępny w wersjach od ośmio- do szesnastocylindrowej i został zaprojektowany do obsługi różnych typów statków, gdzie wymóg w zakresie mocy wynosi od 4,2 do 9,8 MW. Pierwszy serwis tego typu silników wymagany jest po 8000 godzinach pracy, kiedy te standardowe wymagają konserwacji już po 2000 godzin.
Prom, którego budowa rozpocznie się wiosną 2017 roku, pływać będzie pomiędzy duńskimi wyspami Bornholm i Sjælland. Projekt wykonało biuro konstrukcyjne Deltamarin.
Deltamarin świadczy usługi dla żeglugi, przemysłu stoczniowego, marynarki i przemysłu morskiego na świecie, które obejmują cały zakres prac inżynierskich od studiów wykonalności i opłacalności poprzez rozwój koncepcji, fazy projektów kontraktowych do kompletnych pakietów dokumentacji technicznej i warsztatowej łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach w dowolnym miejscu na świecie. Deltamarin zatrudnia ponad 420 projektantów we własnych firmach i w firmach których współwłaścicielem w Finlandii, Polsce, Chorwacji, Monaco, w Rosji i Chinach.
Założona w lecie 2014 roku, fińska stocznia Rauma Marine Constructions Oy (RMC) specjalizuje się w budowie i konserwacji lodołamaczy, promów samochodowych i okrętów.
AL, rel (Wärtsilä)