Wärtsilä Ship Design wprowadza nowy projekt trawlera rufowego. Jak czytamy w komunikacie fińskiego koncernu, konstrukcja pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa i jednocześnie poprawi ogólną wydajność statku.
Układ napędowy trawlera rufowego Wärtsilä VS 6215 ST został oparty na silniku Wärtsilä 31, który w ubiegłym roku wpisano do rekordowej księgi Guinessa jako jedną z najbardziej wydajnych, zaawansowanych i przyjaznych środowisku nowości inżynieryjnych Wärtsilä. Napęd dostępny jest w wersjach od ośmio- do szesnastocylindrowej i został zaprojektowany do obsługi różnych typów statków, gdzie wymóg w zakresie mocy wynosi od 4,2 do 9,8 MW. Pierwszy serwis tego typu silników wymagany jest zaledwie po 8000 godzinach pracy, kiedy te standardowe wymagają konserwacji po 2000 godzin.
Projekt trawlera zawiera również technologię hybrydowego akumulatora Wärtsilä, która oferuje znaczną poprawę efektywności energetycznej w porównaniu z konwencjonalnymi, występującymi aktualnie systemami.
- Trawler rufowy może być eksploatowany do 350 dni w roku, a zatem zużycie paliwa ma ogromne znaczenie - przyznał Riku-Pekka Hägg, wiceprezes Ship Design, Wärtsilä Marine Solutions. - Nasz projekt został wyposażony w najnowsze technologie i oferuje przemysłowi rybnemu niższe koszty paliwa oraz większe możliwości działania, dzięki czemu inwestorzy mogą liczyć na znaczne zyski - dodał.
Projekt 82-metrowej konstrukcji Wärtsilä VS 6215 ST zostanie zaprezentowany podczas 3-dniowych targów i konferencji Nor-Fishing 2016, które rozpoczynają się dzisiaj w Trondheim w Norwegii.
AL, rel (Wärtsilä)