Polski kapitan wraz z załogą podjęła na pokład kontenerowca, zarządzanego przez armatora Reederei NSB (NSB Niederelbe Schiffahrtsgesellschaft mbH& Co. KG), niemal 200 imigrantów. Zdarzenie miało miejsce pod koniec kwietnia w rejonie Morza Śródziemnego.
Statek Hanjin Boston, zarządzany przez niemieckiego armatora, był w rejsie z Singapuru do Nowego Jorku, kiedy w nocy, z niedzieli, 24 kwietnia na poniedziałek, 25 kwietnia, około godz. 1.30, Centrum Koordynacji Ratownictwa Morskiego (MRCC, Maritime Rescue and Coordination Centre) w Rzymie zwróciło się do kapitana jednostki o pomoc w ewakuacji pasażerów z tonącej łodzi rybackiej. Na jej pokładzie znajdowało się 197 imigrantów z różnych państw afrykańskich. Wszyscy cali i zdrowi zostali podjęci na pokład Hanjin Boston w rejonie między Libią a Kretą i przetransportowani na włoską wyspę Lampedusę.
- Cała załoga dołożyła wszelkich starań, aby wszystkich bezpiecznie przetransportować na ląd - informuje spółka w oficjalnym komunikacie.
Kapitanem jednostki był Zbigniew Kazimierz Orłowski.
Reederei NSB (NSB Niederelbe Schiffahrtsgesellschaft mbH& Co. KG) to firma założona w 1982 roku z siedzibą w Buxtehude (Niemcy). Dysponuje flotą 64 statków, zatrudnia około 130 pracowników na lądzie i niemal 1700 marynarzy.
Hanjin Boston:
Długość: 300 m
Szerokość: 42,8 m
Pojemność: 7500 TEU
Zanurzenie: 14,5 m
Prędkość: 25,8 węzłów
AL, rel (Reederei NSB)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.